EMOTA houdt op met bestaan

emota stop met bestaan

EMOTA. Het Europese keurmerk waar Stichting WebwinkelKeur al enige tijd bij is aangesloten. De voordelen hiervan waren dat leden van het PRO-pakket gebruik konden maken van het EMOTA-logo en een vermelding kregen op de website van Europeantrustmark. Daar komt per 1 januari 2020 jammer genoeg een einde aan.

Fusie EMOTA & E-commerce Europe

Afgelopen september werd de fusie van EMOTA met E-commerce Europe aangekondigd. Op dat moment gingen we er nog vanuit dat het Europese keurmerk gezamenlijk werd voortgezet.

Helaas hoorden we later pas van E-Commerce Europe dat het lidmaatschap van E-commerce Europe is voorbehouden aan verenigingen. Niet alleen voor ons, maar ook voor een tal van andere Europese keurmerken werd daarmee de deur gesloten voor toetreding tot E-commerce Europe.

Op dat moment hebben we nog alternatieven bekeken, waaronder een gezamenlijk Europees initiatief. We kwamen echter al snel tot de conclusie dat op zeer korte termijn een goed alternatief optuigen niet haalbaar is en tevens weinig meerwaarde heeft voor onze leden.

Het EMOTA label gaat verdwijnen
Het EMOTA-label gaat verdwijnen

Eigen internationaal platform

We hebben er dan ook voor gekozen om onze energie te steken in ons eigen internationaal keurmerk: Valued Shops. Onderdeel hiervan is een volledige ondersteuning van onze ledenpagina en software in het Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans. We denken daarmee onze leden meer kwaliteit te kunnen bieden dan met de papieren zekerheid die andere initiatieven bieden.

Wel vinden we het erg jammer dat we zo weinig tijd hebben gekregen om jullie voor te bereiden op het afscheid van EMOTA. Ook voor ons kwam de beslissing erg plotseling en was er lange tijd weinig duidelijkheid.

logo valued shops keurmerk
Valued Shops logo

Wat betekent de stop van EMOTA voor mij?

Heb je het PRO-pakket en maak je gebruik van het EMOTA keurmerk op je website? Dan raden we je aan deze banners te vervangen door de WebwinkelKeur of Valued Shops banners die je kunt vinden in ons dashboard onder ‘Promotie’ > ‘Banners’ (let op dat je de taal rechts bovenin naar ‘Engels’ wijzigt voor de Valued Shops banners). Verwijzingen naar de EMOTA website zullen vanaf 1 januari 2020 niet meer bereikbaar zijn.