Hoe activeer ik Rich Snippet sterren?

Activeren van de rich snippet sterren is eenvoudig. Voor activatie raden we je aan om ons blog te lezen over de werking van Rich Snippet sterren.

Hoe krijg je de rich snippets op jouw webwinkel?

Je kunt de rich snippets eenvoudig activeren via de Sidebar / Javascript integratie. Wanneer je de sidebar al actief hebt, dan kun je met de volgende stappen eenvoudig de rich snippet integratie activeren:

1. Login op het dashboard met jouw persoonlijke login
  2. Klik in het menu op Promotie en kies voor Sidebar
  3. Zoek het kopje ” RICH SNIPPET VIA JSON-LD” en zet een vinkje bij “Rich snippet inschakelen”
  4. Klik op Opslaan

De rich snippet code is nu actief. Op pagina’s weer onze rich snippet code kan conflicteren met bijvoorbeeld rich snippet code van je product reviews wordt onze rich snippet code niet ingeladen.

Activatie van de Rich Snippet Sterren via de WebwinkelKeur Sidebar
Activatie van de Rich Snippet Sterren via de WebwinkelKeur Sidebar

Detectie van conflicterende codes

Je hoeft niet bang te zijn dat onze sidebar conflicten veroorzaakt met bijvoorbeeld product reviews op een productpagina. De sidebar detecteert zelf automatisch of er al een conflicterende code op de pagina staat. Is dat het geval, dan laad de sidebar geen rich snippet code en is de reeds aanwezige code op jouw webwinkel leidend.

Alternatieven voor installatie

Een alternatief is de rich snippets plaatsen via 1 van onze modules. Zo kun je via onze modules voor Magento, Opencart, Prestashop, WordPress en Shoppagina via onze module de rich snippet code activeren en verschijnt deze dan met een HTML code op je webwinkel.

Wil je om wat voor reden niet gebruik maken van onze sidebar of modules, dan kun je de rich snippet code ook handmatig via HTML plaatsen. Hoewel we deze methode afraden vind je de juiste HTML code in het webwinkelkeur dashboard. We raden deze methode af, omdat telkens wanneer je een review krijgt de statische HTML code verouderd raakt en je deze periodiek handmatig moet bijwerken.

Code juist geplaatst?

De rich snippet functie geactiveerd, maar twijfel je of de installatie is gelukt? Controleer dan eerst of de rich snippets juist zijn ingesteld.  Je weet dan zeker dat Google de gestructureerde data op jouw website goed kan lezen.