Reviews

Reviews verzamelen

webshop met reviews van webwinkelkeur

Klanten zijn eerder geneigd wat van zich te laten horen als ze een negatieve ervaring hebben met een webshop. Het is daarom raadzaam om je klanten automatisch uit te nodigen voor het plaatsen van een review. Zo heeft de bezoeker een eerlijk beeld van je producten en diensten wanneer hij je reviews bekijkt. Reviews verzamelen kan bij WebwinkelKeur zowel handmatig als automatisch.

Reviews tonen

Eerste indrukken zijn online erg belangrijk. Zoals ze met één muisklik op je webshop zijn beland, zijn ze ook weer met één klik weg. Wanneer je webshop meer vertrouwen uitstraalt, zal de bezoeker minder snel je webshop verlaten. Met onze verschillende interactieve uitingen zoals de sidebar, reviewwidget en tooltip kun jij ervoor zorgen dat je eerste indruk direct meer vertrouwen uitstraalt.

Product reviews

Niet alleen jouw service, maar ook jouw producten zijn een belangrijk onderdeel van jouw webwinkel. Daarom bieden wij product reviews aan! Stuur de klant een uitnodiging om een product review te schrijven, en deze verschijnt op de juiste productpagina in jouw webwinkel. Daarnaast kun je de feed inladen in Google, voor bijvoorbeeld Google Shopping-advertenties en de Google zoekopdrachten. Laat zien hoe geweldig jouw assortiment is met product reviews!

Reviews in Google

Google weergeeft vele sterren en reviewmogelijkheden. Deze sterren of reviews lijken erg op elkaar, maar de werking is heel verschillend. Begrijpelijk dat dit een beetje verwarrend kan zijn! We hebben daarom per Google reviewmogelijkheid een pagina aangemaakt: Google Seller Rating, rich snippet sterren, Google Shopping, Google Business reviews. Alle Google reviewsterren kun je overigens met WebwinkelKeur verzamelen!

Reviews beheren

Bij WebwinkelKeur krijg je een geheel eigen dashboard. Binnen deze dashboard kun je alles omtrent je lidmaatschap van WebwinkelKeur beheren. Zo ook je klantbeoordelingen. Je kunt via het dashboard klanten uitnodigen, inzien of de mails zijn aangekomen en geopend en reageren op klantbeoordelingen. Dit kan zowel publiekelijk als privé.

Reviews van externe bronnen

Begrijpelijk als je al wat reviews hebt verzameld vóórdat je lid wordt van WebwinkelKeur. Het is zonde als deze reviews niet meegenomen of ook getoond kunnen worden. We hebben voor verschillende reviewsystemen mogelijk gemaakt om deze te integreren. Per platform is er dan te zien hoeveel reviews je hebt verzameld en wat daarvan je gemiddelde score is. Zo word je totaal reviewscore gebaseerd op alle verzamelde reviews. Wanneer je overstapt van een ander reviewsysteem, is het vaak ook mogelijk deze in zijn geheel te importeren naar WebwinkelKeur.

Multi-platform Review Requests

Met Multi-platform review requests kunnen PRO leden instellen hoeveel procent van review requests na een bestelling naar specifieke ‘externe bronnen’ zoals Google of Facebook verwijzen. Tot 50% van alle uitnodigingen kan verdeeld worden onder verschillende gekoppelde externe bronnen. Op deze manier kun je de stroom van reviews via ons beter beheren en behoud je geheel gebalanceerd over verschillende platforms een sterke reputatie.

Vind de veelgestelde vragen omtrent reviews hier.