De Zompe 49
4353RT Serooskerke

9,9

Ed Visser beoordeelde op 2017-09-07

Installatie kompleet geleverd, voldoende uitleg duidelijke beschrijvingen.
Behalve eigen installatie ook inmiddels twee bij vrienden geplaatst, dus drie maal een goed product geleverd.
Subsidie inmiddels ook binnen, helemaal geweldig.
Kortom het is prettig zaken doen met Bram en zijn collegae. bedankt.

Huib Maljaars beoordeelde op 2017-08-29

Een bedrijf dat aandacht heeft voor de klanten zowel bij de aanschaf maar ook daarna. Tijdens het opbouwen van het systeem had ik nog diverse vragen maar dat was geen enkel probleem en de hulp was duidelijk.
Aanvraag voor subsidie liep bij mij niet vlekkeloos maar daar was zonneboiler-zelfbouw niet de oorzaak van. De subsidie verstrekker moest informatie hebben van het systeem en die hebben ze uiteindelijk zeer laat opgevraagd bij Zonneboiler-zelfbouw. Door hun is deze informatie netjes verstrekt en mede daardoor kreeg ik nog meer subsidie dan in eerste instantie in de afferte vermeld stond.
Inmiddels zitten de collectoren al 5 maanden op het dak en hebben ze al voor veel litertjes warm water gezorgd.
Denk je er aan om zonnecollectoren aan te schaffen koop ze dan bij zonneboiler-zelfbouw.nl Een beetje handig persoon kan ze zeker zelf plaatsen.

Reactie van TechniQ Energy:
Hartelijk dank voor uw mooie woorden!

Ton Vercoulen beoordeelde op 2017-06-23

Hallo Dhr Bram Wijne,

Ik wil U even op de hoogte houden van mijn bevindingen na de installatie van mijn zonneboiler systeem in de nazomer van 2016.
Ik sta er nog steeds versteld van wat dit systeem uitmaakt op mijn energie verbruik, Ik had in July vorig jaar een nieuw contract afgesloten op het verbruik van het jaar er voor. Nu nagenoeg een jaar later heb ik 20% minder gas gebruikt als het jaar ervoor. Zoals het er nu uit ziet gebruik ik van April tot oktober alleen gas om te koken ( en dat zijn maar enkele kuubs) , voor het warme water draait de ketel deze hele periode helemaal niet meer. De energieleverancier is al eens komen checken of de gasmeter nog wel naar behoren werkte, (dit was echt hilarisch )
Het systeem werkt feilloos !!
Daarom, ik zou een dergelijk systeem iedereen aanbevelen, als je er plaats voor hebt !!!!

Met vriendelijke Groet
Ton Vercoulen

Hugo van Vliet beoordeelde op 2017-06-06

Na telefonisch contact juiste installatie samengesteld en besteld.
Zeer goed geholpen met meedenken

Dhr. Ton Vercoulen beoordeelde op 2016-10-09

Hallo Dhr Bram Wijne;

Nu bijna twee maanden na het installeren van de zonneboiler ben ik erg in m’n nopjes met de voorlopige resultaten van het systeem.
We hebben natuurlijk , qua weer, een prachtige tijd gehad voor een zonneboiler.
De CV ketel heeft nog geen seconde gebrand om warmwater te maken sinds 2 aug j.l..
Daarbij hield ik regelmatig mijn energie verbruik bij en ik moet zeggen dat het in die maanden nog al wat uit maakt, gewoon geweldig !
Ook het afkoelen, dit was tijdens onze vakantie dat de boiler de 90 gr wilde overschrijden werkte alles feilloos .

Al met al ik ben meer dan 100% tevreden met de aanschaf, ook de subsidie was snel en makkelijk geregeld.
We gaan dadelijk de wat grijzere en koudere dagen tegemoet , ik ben heel benieuwd wat de installatie dan nog aan warmte opwekt .

Ik heb je enkele foto’s toegestuurd, kijk maar of je er wat aan hebt, ik vind het gewoon leuk om het je te laten zien, je me erg betrokken over, dat is wel zo prettig.

Ton Vercoulen

Gijs beoordeelde op 2016-09-14

Zeer tevreden met het product (zonneboiler met 24 heatpipes) en de service! Doe het zelf, maar ook dan bij iedere stap vriendelijk en inhoudelijk geholpen. Na 3 maanden een klein probleem met een sensor gehad, maar een vervangende sensor werd dezelfde dag nog opgestuurd.

Jan Huisman beoordeelde op 2016-06-06

Beste Bram,

Zojuist heb ik de subsidie ontvangen die is toegekend in het kader van de plaatsing van de zonneboiler. Het is zelfs nog 1 euro meer dan je had voorspeld in de offerte.

Ik wil je graag nog het volgende meegeven, wellicht heb je er iets aan en misschien ook niet. Ik bekijk het altijd maar als: “feedback is een geschenk”.

In eerste aanleg vond ik het best wel eng om alles via internet te doen. Je hoort tenslotte veel over oplichting en ik zag mijn aanbetaling al verdwijnen. Wat ook niet echt hielp was het opzoeken van het bedrijf van Hero op Google maps je krijgt een foto te zien van een bedrijf met een andere naam.

Na het eerste telefonische contact met Heero van Elektromate was de angst wel weg en ik moet zeggen terecht, goede en nette installatie en ook de restpunten zijn door hem keurig opgelost en ik heb steeds vertrouwen gehad in zijn kunnen. Onderling overleg verliep ook heel goed.

De installatie draait en het lijkt er op dat de eerste besparing al zichtbaar wordt: wij betrekken energie via de NUON en in de “mijn NUON-pagina” zit een tooltje dat “mijn verbruik” heet. Als ik daar meterstanden invul dan kan ik ook zien wat het daadwerkelijk verbruik is afgezet tegen de prognose van NUON voor die maand. Voor de maand mei zou ik dan 60% minder hebben gebruikt dan de prognose. Dat ziet er al leuk uit, maar ik besef dat ik een veel langere termijn aan moet houden om de echte besparing te zien.

De subsidie aanvragen was even wat gedoe in de site, maar uiteindelijk niet heel moeilijk.

Afrondend: Ik ben zeer tevreden over product en proces en ik ben blij dat ik jullie het vertrouwen heb gegeven. Vrienden en kennissen hebben de installatie al gezien en ik vergeet dan niet om jullie aan te prijzen.

Ik hoop dat jullie nog vele installaties mogen plaatsen.

Vriendelijke groet,

Jan Huisman

René Ootjers beoordeelde op 2016-04-19

goede aanschaf, goede service , lekker warm water voor de was, vaatwasser,vloerverwarming en de cv.
voldoet aan alle verwachtingen ook in de winter.
Bram Bedankt.

John van Lieshout beoordeelde op 2016-03-03

dit bedrijf heeft maar weinig woorden gewoonweg een topbedrijf
zeer snelle en goede levering,
Goed bereikbaar
eerlijk
goede kwaliteit
behulpzaam
en zeer belangrijk eerlijk
echt een aanraader

Sturm beoordeelde op 2015-12-17

Tijdens orientatie goed geholpen met duidelijk uitleg over verschillende typen van installatiemogelijkheden.

In de toekomst zou ik een pelletkachel willen aansluiten. Hierop systeem (alvast) aangepast met extra coil en boilervat iets smaller gemaakt i.v.m. beperkte ruimte. Uiteindelijk 300 L vat met 2x 18 tubes.

Installatie heb ik uitbesteed. Werd in 1 dag geplaatst. In het begin lekkende ringen, die kosteloos vervangen zijn.

Tot nu toe goed werkend systeem. Geen problemen gehad. Goede service. Scherpe prijs.

simonis beoordeelde op 2015-11-28

Beste Bram.
Bedankt voor de uitstekende na zorg.
De installatie werkt als een trein. Vloerverwarming en warmwatervoorziening na 7 zon uren

Fam. Nijnuis beoordeelde op 2015-10-19

Wij zijn zeer tevreden met onze zonneboiler (300L met 48 heatpipes), we hebben hem zelf geinstalleert, wat best wel wat werk is, maar zo kom je wel alles van de boiler te weten.
Als je een beetje handig bent is het goed te doen! Alles wordt mee geleverd om de boiler te installeren, behalve het leidingwerk van en naar de ketel (geen situatie is natuurlijk het zelfde).
Het is leuk om te zien als je het bad vol laat lopen en de ketel staat uit.
We hebben nu zelfs sneller warm water in de keuken (15m leiding)

wij zijn tevreden, en Bram, bedankt voor de goede support!
mvg
Fam Nijnuis

De Haan beoordeelde op 2015-05-18

Zonneboiler systeem 24heatpipe + 200Lvat.
Plaatsing op vrijstaand huis in Sappemeer
Zelf geplaatst zonder hulp, en zonder ervaring m.b.t. zonneboilers.

Ik vind het een mooi compleet systeem waarbij alle onderdelen bij inbegrepen zijn, zo dat je dat niet zelf hoeft uit te zoeken en nog naar een bouwmarkt moet. Het is voor mij de eerste keer dat ik een zonneboiler heb geplaatst en vond de klus heel goed te doen voor een leek. Het koste mij ongeveer 2 dagen om het systeem te plaatsten. Het enige wat echt aandacht vereist is het monteren van de koppelingen. Zelf heb ik Loctite 55 gebruikt, dit spul moet echt met veel windingen worden aangebracht anders heb je kans op lekken. Voor het afvullen van het systeem heb ik een voorzetpomp gebruikt, deze heb ik gekocht bij de bouwmarkt voor 25euro, hier mee kon ik heel gemakkelijk zelf mijn systeem afvullen met glycol. De voorzetpomp klik je op je eigen boormachine, en kan iets meer dan 3 bar leveren.
Het systeem draait inmiddels een dikke week zonder problemen. En we zijn zeer tevreden met onze investering, en natuurlijk trost dat ik hem zelf heb geïnstalleerd.

Jonathan Muis beoordeelde op 2015-05-14

Na wat zoeken op het internet dit bedrijf gevonden, bleek dichter bij te zijn dan gedacht.
Een mail gestuurd met wat info over de situatie. Netjes advies gekregen betreft wat de mogelijkheden zijn. Afgesproken een keer op locatie de materialen te bekijken.
Aangezien ik zelf geen installateur ben en toch zoveel mogelijk zelf wilde doen heeft dit erg veel info opgeleverd betreft het systeem en de daarbij horende vragen.
Na wat wikken en wegen tocht het systeem met een 200 litervat met dubbele warmtewisselaar en 24 heatpipes gekozen en aangeschaft. Uiteindelijk zelf alles geïnstalleerd en aangesloten. De info van Bram Wijnen heeft me zeker hierbij erg geholpen. Momenteel is het systeem bijna klaar alleen de aansluiting op het C.V. gedeelte moet nog gebeuren.
Ik ben erg tevreden over de werking en had zeker niet verwacht aan zulke hoge tempraturen te komen. Het water warmde na het vullen in een middag met niet volledig zonnig weer op van 16 graden naar 45 graden. Nu al tempraturen gehad van meer dan 70 graden. Dit met wel wat wijzigingen in de instellingen. Op advies van Bram dit maar niet te hoog ingesteld aangezien als de tempratuur van het glycol te hoog oploopt er tijdens de koelmodus veel warm water via de TP noodoverstort zal verdwijnen.
Ik ben ook erg tevreden over de service. Het gebruiken van een vulstation is gewoon mogelijk wat erg makkelijk en snel werkt. Het ontluchten door circulatie van het glycol is hiermee een fluitje ban een cent. Bij vragen of opmerkingen werd er gewoon tijd voor je gemaakt ook al was het op een avond toen de pomp even niet wilde draaien.
Bram ik vind het knap dat je zo voor je klanten instaat en natuurlijk voor je bedrijf.
Het contact heb ik als waardevol gewaardeerd. Ik ben erg enthousiast over je bedrijf en vond het zeker ook gepast dit op deze manier te laten merken.

J. Baas beoordeelde op 2015-02-16

Via deze weg nogmaals dank aan Techniq-Energy.com. Ik ben zeer te spreken over het geleverde systeem met de 18 heatpipes en het 150 liter vat. Momenteel op heldere februaridagen loopt de temperatuur van het water alweer op tot 45 graden!

Omdat ik het niet zag zitten de werkzaamheden op het dak in m'n eentje te doen heb ik voor het volgende gekozen: het aansluiten van de leidingen op het buffervat doe ik zelf, en het plaatsen van de heatpipes op het dak en doorvoer van de glycolleidingen doe ik met hulp van Techniq-Energy. Deze service leverden zij met plezier en ook voor een mooie prijs. Bijkomend voordeel is dat tijdens installatie mij veel is verteld over het hoe en waarom, zodat ik een hoop systeemkennis heb opgedaan. Nadat de waterleidingen en de condenswaterafvoer waren voorbereid was het geheel in ca 1,5 dag in bedrijf!

Ook wordt er goed meegedacht. Ons dak is deels plat en deels schuin, een oplossing om de heatpipes te plaatsen werd zo gevonden. Kortom, zeer tevreden!

W de Kok beoordeelde op 2015-01-16

Recensie Zonneboiler-systeem Techniq Energy: Beste Dhr Bram Wijne, ik ben erg tevreden met de aanschaf van mijn Zonneboiler systeem wat ik begin 2015 zelf heb geïnstalleerd , het gaat hier om een 18 pipes 3 a 4 personen en een speciale boiler waar twee geïnstalleerde warmte wisselaars in gemonteerd zitten, deze boiler is bedoelt om zowel warm tapwater leveringen en levering van warm water aan mijn Cv installatie, deze boiler is 200 liter .
Het mooie is van dit systeem dat alles bijgeleverd was, ook het elektrische schakel systeem is zeer uitvoerig uitgevoerd en ook perfect past aan driewegklep die ik geïnstalleerd heb, dit is een persoonlijke keuze geweest om met een grotere boiler nog meer mogelijkheden te creëren, ook is de mogelijkheid aanwezig in deze boiler om deze elektrisch te verwarmen ! de gedachte is dan ook deze mogelijkheid te kunnen benutten als de kwu prijs van mijn zonnepanelen ooit gehalveerd zou worden door mijn energie leverancier.
Dit alles is mogelijk met deze boiler.
mijn bevindingen met de zonnige dagen die we in januari hebben gehad, dat hij zonder moeite de 200 liter water van 12 graden naar 27 graden brengt ! in een middag, de verwachting is dan ook hoog voor de komende maanden waar de zonkracht alleen maar toeneemt. met vriendelijke groet W de Kok lewedorp

Ook het gebruik van de vul -installatie was een groot gemak en vergde vijf minuten .

Het enige wat gemakkelijk zou zijn is een Nederlandse vertaling.

met Vriendelijke groet Wim de Kok lewedorp

H. Zeilstra beoordeelde op 2014-11-16

Product

Op internet worden meerdere ‘complete doe-het-zelf sets’ aangeboden, maar na doorvragen blijken meestal bepaalde onderdelen niet meegeleverd te worden (meestal de dure onderdelen zoals de RVS leiding naar de collectoren). De sets van Techniq Energy zijn echter wel compleet. Het enige wat zelf gedaan moet worden is de connectie van en naar de CV-ketel toe. Met de handleidingen en schema’s erbij is zelf installeren geen probleem en prima te doen voor een handige klusser. Alleen de ophangbeugel van het expansievaatje is een beetje gammel, maar wanneer men in staat is om een dergelijk systeem te installeren dan is ook deze uitdaging snel getackeld.

Service

De service is simpelweg erg goed. Ik had een aantal aanvullende vragen en wensen om te kunnen voldoen aan een subsidie-aanvraag en men was erg behulpzaam en bereid om ‘out of the box’ te denken. Ook werd ruimschoots de tijd genomen om de vragen te beantwoorden. Na aanschaf werd het systeem kostenloos geleverd binnen twee dagen, en werden veel tips gegeven m.b.t. de installatie van het systeem.

De installatie

De installatie van de zonneboiler is niet in een middagje te doen, maar dit was van tevoren bekend. Eerst is de boiler geplaatst en aangesloten. Daarna is het glycol-circuit opgetuigd, op druk gezet en op dichtheid gecontroleerd. Als laatste zijn de buizen geplaatst, en het was leuk om te zien dat zodra de laatste buis geplaatst was, het fitwerk al ruim 60 graden was (op 1 november). In totaal heeft de installatie een zaterdag en 5 avonden aan tijd gekost, wat mij beslist niet tegenviel voor een dergelijk groot systeem…

Conclusie

Ik kan deze zeer complete zonneboiler-set elke handige klusser van harte aanbevelen!

Hendrik Zeilstra

R.H.van Hees beoordeelde op 2014-11-13

Ik ben zeer tevreden over dit bedrijf ,een zeer snelle en persoonlijke aflevering van de zonneboiler elke verandering of wijziging vas geen probleem, en bij aflevering een zeer duidelijke uitleg van de installateur, het hele systheem heb ik in 12 uurtjes geïnstalleerd.

Bram Wijne beoordeelde op 2014-11-13

Beste klant,

Vandaag heeft TechniQ-Energy het WebwinkelKeur keurmerk binnengehaald! Omdat we zeer trots op zijn op ons bedrijf doen we zelf onze eerste review door te vertellen hoe onze klanten tot nu toe ons bedrijf ervaren.

Vanaf nu kunnen klanten die voor ons systeem hebben gekozen via dit systeem ook duidelijk aan andere klanten vertellen dat wij zeer hoge service leveren en prima kwaliteit tegen een scherpe prijs.

Geen verrassingen
Onze sets zijn zeer compleet met de 15 meter slang en reeds meegeleverde ingebouwde elektrische heater. Bij anderen komen er als verrassing vaak extra hoge kosten bij, terwijl er bij onze sets alles bij zit. Bovendien hebben de andere een jaarlijkse onderhoudsinterval, onze sets zijn echter ontworpen voor een tweejaarlijkse onderhoudsinterval.

Aflevering en instructie
Ook ervaren ze de aflevering en uitleg door onze eigen technische dienst als zeer prettig.
Naast een zeer uitgebreide installatie manual en mondelinge instructie wordt bovendien een lijst met handige installatietips afgegeven. Ook kunnen klanten ons altijd bellen als er vragen zijn over de installatie.

We hopen dat deze terugkoppeling van onze hoge service, prima kwaliteit en lage prijs doorslaggevend zal zijn voor uw keuze voor een flink op gas besparend zonneboiler systeem van TechniQ-Energy!

Bram Wijne
Eigenaar TechniQ-Energy.com