5.000 aangesloten webwinkels, een mijlpaal!

We hebben vandaag een mooie mijlpaal bereikt; we zijn de magische grens van 5.000 actieve webwinkels gepasseerd. Ik ben erg trots op dit feit en het lijkt me tijd voor een kleine terugblik.

De start van WebwinkelKeur

In 2010 ging ik van start met WebwinkelKeur. Op dat moment had ik diverse eigen webwinkels en was ik op zoek naar een geschikt keurmerk. Aan aanbod was geen gebrek, ik kon kiezen tussen allerlei logo’s die eigenlijk alleen qua prijs flink van elkaar verschilden. De aanpak was overal hetzelfde, de webwinkel moest voldoen aan een lijstje eisen en wanneer je ook nog de factuur betaalde mocht je het logo gebruiken. Het ene keurmerk was daarbij wel strenger dan het andere, maar veel ander onderscheid was er niet.

Kan dat nu niet anders dacht ik? Natuurlijk aan bepaalde eisen voldoen is de basis van een keurmerk, maar een webwinkel met de juiste algemene voorwaarden en teksten is niet per definitie een betrouwbare webwinkel. In een branche die bol staat van innovatie was er bij keurmerken maar weinig vernieuwends te bekennen.

Vandaar dat ik startte met WebwinkelKeur. Een betaalbaar keurmerk dat nieuwe technieken gebruikt om de betrouwbaarheid van webwinkels te beoordelen. De eerste logische stap daarbij was om het keurmerk te combineren met klantbeoordelingen. Mijn idee was om daarmee andere keurmerken te bewegen om te vernieuwen. Ik was immers op dat moment nog primair student & webwinkelier, hierbij was WebwinkelKeur slechts een “hobby”.

De groei van WebwinkelKeur

Na mijn studie zag ik de potentie van WebwinkelKeur en besloot ik me full-time op WebwinkelKeur te richten. Op dat moment hadden we slechts een honderdtal leden en was succes nog allerminst zeker.

WebwinkelKeur begon langzaam te groeien. Veel mensen denken dat dit primair aan onze prijs lag, dat is naar mijn idee niet de reden. Er waren op dat moment tal van keurmerken die voor een lage prijs een logo verkochten. WebwinkelKeur was alleen meer dan een logo, we maakten ons beeldmerk interactief en zorgden voor een mooie JavaScript Integratie. Doelstelling hierbij was om niet de gebaande paden te volgen, maar middels IT betere oplossingen te verzinnen. En als je wat moois maakt wil je het graag beschikbaar maken voor een grote doelgroep, vandaar dat een betaalbare prijs eerder een logisch gevolg is dan de reden van ons succes.

Deze aanpak bleek goud, maar natuurlijk hebben we ook de nodige hobbels moeten overwinnen. Er is in de tussentijd veel veranderd, maar de filosofie is hetzelfde gebleven. We bouwen graag mooie dingen om de e-commerce branche vooruit te helpen. Het resultaat is inmiddels een heel volledig pakket met uitgebreide mogelijkheden en een gemotiveerd team dat zorgt voor goede klantenservice en nieuwe mogelijkheden.

De mijlpaal van 5.000 aangesloten webwinkels

Inmiddels zijn we vandaag weer bij een mooie mijlpaal aangekomen. De 5.000ste actieve webwinkel van WebwinkelKeur. Daar zijn we erg trots op!

Allereerst wil ik daarvoor het team bedanken. Inmiddels hebben we een mooie club die zich dagelijks inzet voor WebwinkelKeur, aangevuld met freelancers die ons helpen met specialistische taken.

Maar bovenal wil ik daarvoor onze leden bedanken. Alleen met jullie steun kunnen we ons werk blijven doen en dagelijks mooie dingen maken. Het is fijn dat zoveel mensen dit waarderen. Vandaar dat we het feestje ook digitaal met jullie willen vieren. Dit doen we door gratis lidmaatschap te verloten, onder nieuwe leden, maar ook aan leden van het eerste uur die ons al in een vroeg stadium hun vertrouwen hebben gegeven. De leden die een gratis lidmaatschap hebben gewonnen zijn:

4960: deleukstewoondecoratie.nl
4970: zalmkado.nl
4980: amsterdamoil.nl
4990: beccas-studio.nl
5000: kienhuiswintersport.nl
Lid eerste uur: bloempotwebshop.nl

Hierbij zijn we bij het 5000e lid op kantoor langs gegaan met een cheque, cupcakes en flessen bubbels.

kienhuiswintersport.nl is onze aangesloten 5000e webwinkel

We zijn al ver gekomen, maar we zijn nog lang niet klaar. Bedankt voor jullie steun en we hopen ook in de toekomst samen met jullie mooie dingen te bouwen.

Leden bedankt!

De mensen achter WebwinkelKeur
De mensen achter WebwinkelKeur

Gefeliciteerd
Op naar de 10000
Dat wordt dan vast schrikken voor thuiswinkel org met hun absurde tarieven.
Grt showroom24

mijn ervaring is gewoon weg slecht moeilijk contact de winkel heeft altijd gelijk en dat vooren prijs van 7euro gaat nergens over gewoon slecht opa de hoog ben zwer te leur gestelt

Jammer dat je een slechte ervaring hebt Harm. Toch doen we altijd ons best om goede service te leveren en proberen we op basis van feiten te oordelen. Soms valt dat negatief uit voor de consument, soms negatief voor de webwinkelier. De Nederlandse wet in hierin leidend.

In jouw geval hebben we je diverse malen gevraagd om een toelichting. Deze is niet gekomen. We hebben naar ons idee dus wel degelijk hoor- en wederhoor toegepast.

Beste Webwinkelkeur medewerkers

Gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal. Ik ben zelf nu al een paar jaar een zeer tevreden lid en kan het de volgende 5000 webwinkels ten zeerste aanraden om erbij te komen.
Mvg Frank