Skip to content

Blog

5 tips om je webshop online goed vindbaar te maken

webshop online beter zichtbaar
13823
2
0

Tegenwoordig zien we steeds vaker dat fysieke winkels het niet meer aan kunnen om klanten naar hun winkel te lokken. Dit heeft allemaal te maken met de overgang naar online webshops. Bedrijven bieden hun producten of diensten aan op het internet. Alleen is het probleem voor veel webwinkels dat de concurrentie niet bij te benen is. Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van de continue ontwikkelingen in de online wereld, zodat je dit kan implementeren voor je eigen website. Lees hieronder vijf tips om je webshop goed vindbaar te maken voor bezoekers.

Tip 1: Duidelijke website

Eén van de belangrijkste onderdelen is om een website te hebben. Dit klinkt erg simpel, maar er komt wel meer bij kijken. Zorg ervoor dat de bezoekers weten wat je aanbiedt. Doe dit bijvoorbeeld door afbeeldingen te gebruiken en duidelijke teksten – zonder spellingsfouten – te plaatsen op de juiste pagina’s. Ook is het cruciaal dat je website niet traag werkt, want dit kan ervoor zorgen dat de bezoekers binnen no-time wegklikken. Daarnaast dien je je webshop constant te updaten. Dit is niet alleen handig voor je potentiële klanten, maar ook voor Google. Op deze manier ziet Google dat je veel aandacht besteedt aan je website door het te vernieuwen en hierdoor kan jouw webshop ook hoger ranken in Google.

Tip 2: Social media

Wie weet tegenwoordig niet wat social media is? Ruim 90% van de Nederlanders gebruikt tenminste één sociale kanaal om contact te houden met vrienden, te socializen, of voor werk. Dus waarom zou je als bedrijf zijnde hier niet op inspelen? Als je het op de juiste manier doet en met – alweer – veel creativiteit dan zie je al gauw dat het bereik en eventueel het aantal volgers hoger zal worden. Als jouw bedrijf gericht is op producten die het beste gezien kunnen worden door middel van een afbeelding, dan is het een aanrader om onder andere actief te zijn op Instagram en Pinterest. Hierbij kan je denken aan een artikel over auto’s, gerechten of vakanties. Zijn je producten of diensten het beste uit te beelden in videomateriaal, gebruik dan zeker YouTube als kanaal. Daarnaast kan je Facebook of LinkedIn gebruiken om interessante blogs te delen. Probeer regelmatig nieuwe content te plaatsen op je social media kanalen om engagement te creëren bij je doelgroep en het is geen slecht idee om zo nu en dan te vragen naar de meningen van je volgers.

Tip 3: Kortingen

Je wilt natuurlijk wel dat je website veel bezoekers trekt en uiteindelijk iets afrekenen of een offerte aanvragen. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te bedenken, zodat mensen getriggerd worden om op jouw website te klikken. Als je een webshop hebt waar je producten aanbiedt, dan kan je bijvoorbeeld denken aan gratis verzending, een kortingscode van een bepaald bedrag of percentage of misschien wel een winactie. Probeer om out of the box te denken en niet klakkeloos iets over te nemen van je concurrent. Met veel creativiteit zul je merken dat mensen sneller geneigd zijn om je webshop op te zoeken.

Tip 4: Mobiele versie optimaliseren

Veel mensen hebben niet altijd de tijd en/of zin om hun desktop, tablet of laptop erbij te pakken om online te shoppen. De mobiele telefoons worden steeds vaker gebruikt om informatie op te zoeken. Daarom is het een must om ervoor te zorgen dat je website goed werkt op mobiele apparaten. Wat sommige bedrijven niet door hebben is dat de grootte van een afbeelding er ook voor kan zorgen dat je website heel traag wordt. Probeer dit te vermijden. Zorg er daarnaast voor dat de tekstgrootte leesbaar is op een mobiel toestel zonder dat je hoeft in te zoomen. Het is raadzaam om zelf je website te blijven testen op een telefoon, zodat je direct kunt ingrijpen als het misgaat. Gelukkig zijn er veel tools online te vinden om de snelheid van je webshop te analyseren.

Tip 5: Zoekmachine optimalisatie

Het is begrijpelijk als je niet veel kennis hebt omtrent betere zichtbaarheid voor je website en betere rankings in Google. Hier is gelukkig een oplossing voor. Er zijn namelijk veel online marketingbureaus die die taak van jou willen overnemen. Zij kunnen je adviseren op het gebied van zoekmachine optimalisatie, maar vaak kan je ook terecht voor social media advertising, adverteren in zoekmachines of mobiel en wellicht video marketing voor je social media.

webshop beter zichtbaar

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
 

Reacties

Dag René, bedankt voor je bericht.

Ik denk dat je de notificaties van de blogberichten bedoelt (push notifications). Ik kan namelijk binnen onze nieuwsbrieflijst keurig zien dat trolleycenter is uitgeschreven en dat je huidige mailadres niet is ingeschreven. Om de meldingen niet meer te ontvangen zul je de one push signal uit moeten zetten. Hoe je dat per browser kan doen vind je hier: https://documentation.onesignal.com/docs/unsubscribe-from-notifications

Groetjes,
Sibel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *