Installatie instructies Lightspeed APP

WebwinkelKeur installatie instructies Lightspeed APP

Volg onderstaande stappen om de Lightspeed APP te installeren.

De Lightspeed APP maakt het eenvoudig om de WebwinkelKeur Javascript integratie (sidebar) te activeren. Tevens kun je via de APP geheel automatisch reviewverzoeken sturen aan klanten nadat deze hun pakketje thuis hebben ontvangen.

De APP van Lightspeed is helemaal gratis en simpel te installeren met onderstaande handleiding.

Stap 1: Ga na de Lightspeed APP voor WebwinkelKeur

Stap 2: Klik op installeren

Stap 3: Login op je Lightspeed account

Stap 4: Selecteer je webwinkel

Stap 5: Geef de APP toestemming om orderinformatie uit te lezen.

Stap 6: Vul je persoonlijke webwinkel ID + API code in. Deze gegevens vind je in de uitleg welke zichtbaar is na inloggen op het WebwinkelKeur dashboard. Kies daarna voor ‘Installatie’. In de daarop volgende uitleg staan de benodigde gegevens. Heb je meerdere webshops binnen je WebwinkelKeur account? Kies dan bij ‘Selecteer de webwinkel’ de juiste webshop.

Stap 7: Configureer de APP verder naar wens. We raden je aan om daarbij zeker ook de Javascript integratie met sidebar te activeren. Deze sidebar is via ons dashboard onder het item ‘Promotie’ > ‘Sidebar’ verder te configureren. Voor Lightspeed raden we verder aan om de sidebar op mobiele devices bovenaan de pagina te tonen, onderaan de pagina kan deze in conflict komen met je winkelwagen.

Stap 8: Klik op Opslaan. De APP is nu actief.
Optioneel kun je na het ‘Opslaan’ van de instellingen op ‘Bekijk bestellingen’ klikken. Zo heb je de mogelijkheid om vroegere klanten direct een uitnodiging te versturen.

Klik op "Bekijk bestellingen" om direct de eerste uitnodigingen te versturen
Klik op “Bekijk bestellingen” om direct de eerste uitnodigingen te versturen
Nodig eenvoudig je laatste klanten uit
Nodig eenvoudig je laatste klanten uit zodat je niet met een lege pagina hoeft te starten

Stap 9: Test jouw webshop goed na installatie en controleer of er geen conflicten zijn met andere (javascript)codes. Dit doe je door zelf een testorder te plaatsen en daarbij te controleren of er niets mis gaat. Controleer ook of bijvoorbeeld afbeelding sliders nog zonder problemen werken.

Stap 10: Optioneel kun je ook de WebwinkelKeur widget plaatsen, dit raden we zeker aan!