Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Gebruikersvoorwaarden

Op deze pagina proberen we in begrijpelijke taal de voorwaarden voor de tools en diensten van WebwinkelKeur te formuleren. Hieronder valt primair het klantbeoordeling systeem van WebwinkelKeur, maar ook de andere tools waarmee we jou als consument proberen te helpen veilig online te winkelen.

Door gebruik te maken van onze diensten en/of tools stem je automatisch in met deze voorwaarden. We raden je dan ook aan om deze voorwaarden goed te lezen en eventueel lokaal op te slaan.

Disputen en geschillen

Wij zijn er als onafhankelijke organisatie die er is zowel voor de webwinkelier als voor de consument. Wij doen dan ook ons best om zo onafhankelijk mogelijk te helpen bij geschillen en disputen. Om dit te kunnen doen vragen we je echter om ons wel de kans te geven om te helpen.

We vragen jou dan ook om:

• Om op een nette en volwassen manier te communiceren. Dit geldt richting ons als onafhankelijke organisatie, maar ook tegenover de webwinkel.
  • Geen onjuistheden of halve waarheden te vertellen. We kunnen jou het beste helpen wanneer we op de hoogte zijn van alle feiten.
  • Ons gevraagde gegevens of bewijs toe te sturen, zonder bewijs kunnen me immers geen actie ondernemen.
  • Om aan te geven wat naar jouw idee een oplossing voor het ontstane geschil is, we hebben namelijk beide niets aan een lange principiële discussie zonder oplossingen in het vooruitzicht.

Wanneer je je aan deze regels houdt, dan kunnen we jou zo snel en goed mogelijk helpen. Alvast bedankt.

Klantbeoordelingen

We vinden het belangrijk dat onze beoordelingen een zo goed mogelijke afspiegeling vormen van de prestaties van een webwinkel. Daarom hebben we een vast beleid welke de echtheid van de beoordelingen moet garanderen. Dit beleid is hier schematisch weergegeven en wordt onderstaand verder toegelicht.

Jij bent:

• Zelf verantwoordelijk voor de inhoud van jouw beoordeling.
  • Verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste en volledige informatie.

Wij zullen beoordelingen weigeren als:

• Deze ongepast taalgebruik bevatten. Het gaat hier dan primair om schelden en vloeken of andere uitingen die in de context als beledigend, discriminerend, aanstootgevend of ongepast ervaren worden.
  • Deze feitelijke onwaarheden of onjuistheden bevatten. Hierbij kunnen wij primair toetsen of de vermelde feiten juist zijn. Zo zullen wij niet oordelen over gevoelens, ter illustratie een levertijd van 3 dagen kan door één consument als snel ervaren worden en door de ander als langzaam. Een verklaring als “de levertijd was veel langer dan aangegeven” kan echter wel getoetst worden door de aangegeven levertijd te vergelijken met de daadwerkelijke levertijd. WebwinkelKeur toetst dus enkel feiten en geen gevoelens.
  • Deze onnodig verwijzingen naar concurrenten bevatten.
  • Als de beoordelaar niet meewerkt bij de controle van de beoordeling. Zo kan het zijn dat een webwinkel aangeeft dat een beoordeling onjuist is, wij zullen dan contact opnemen met de beoordelaar om middels hoor- en wederhoor de echtheid van de beoordeling te controleren. Werkt de beoordelaar hier niet aan mee, dan zullen wij de webwinkel het voordeel van de twijfel geven.
  • Als de ervaring meer dan 6 maanden oud is. Wij vinden het namelijk belangrijk dat onze beoordeling een actueel beeld geven van de klantenservice van de webwinkel. Tevens is het bij ons erg moeilijk om feiten te controleren bij een langlopend conflict.
  • Als jij niet zelf aantoonbaar klant bent geweest bij de betreffende webwinkel. Het is niet de bedoeling om beoordelingen namens derden te plaatsen of beoordelingen die via websites van derden hebben plaats gevonden.
  • De beoordeling enkel een reactie is op een eerdere beoordeling. De beoordelingsoptie is niet bedoeld als reactie op een andere of eerdere beoordeling. Het is altijd mogelijk om jouw eerdere ervaring aan te vullen middels de link die je na plaatsing van ons per e-mail ontvangt.
  • De beoordeling persoonsgegevens van een derde of gegevens die leiden tot een derde bevatten. Deze gegevens mogen we juridisch gezien niet zomaar publiceren.
  • Op een andere manier in de strijd met de wet is.

Wij mogen beoordelingen aanpassen wanneer:

• Deze (veel) te lang zijn.
  • Deze zaken bevatten die worden aangegeven onder de voorwaarden voor weigering van beoordeling.
  • We zullen enkel kleine aanpassingen aan een beoordeling doen. We zullen beoordelingen nooit dusdanig aanpassen dat de boodschap van het verhaal verloren gaat. Tevens zullen we aanpassingen zoveel mogelijk doen in overleg met de beoordelaar.

Wij mogen beoordelingen in quarantaine plaatsen indien:

• Deze negatief zijn, maar enkel gedurende de eerste 14 dagen na plaatsing. Deze periode is bedoeld om de webwinkelier de mogelijkheid te geven een oplossing te vinden om de echtheid van de beoordeling aan te vechten. Na deze periode wordt de beoordeling automatisch publiek geplaatst.
  • De beoordeling door de webwinkelier betwist wordt, wij zullen dan gedurende ons onderzoek de beoordeling in quarantaine plaatsen. We zullen ons best doen om hierin zo snel mogelijk een beslissing te nemen.
  • Indien we redenen hebben om aan te nemen dan een beoordeling onjuist of onterecht is, wij zullen dan gedurende ons onderzoek de beoordeling in quarantaine plaatsen. We zullen ons best doen om hierin zo snel mogelijk een beslissing te nemen.

Bij plaatsing van de beoordeling:

• Verleen je Stichting WebwinkelKeur het recht om de beoordeling te publiceren en te reproduceren. Dit recht is eeuwigdurend, onbeperkt en onherroepelijk. WebwinkelKeur is hiervoor geen vergoeding verplicht.

Neem geen risico! Winkel veilig met WebwinkelKeur.