De nieuwe WebwinkelKeur widget!

De nieuwe klantervaringenwidget is sinds vandaag beschikbaar! Je vindt hem door in te loggen op dashboard.webwinkelKeur.nl en vervolgens op “installatie” -> “overzicht” te klikken, kies daarna voor “Widget”.

Volledig te personaliseren
De nieuwe widget is volledige te personaliseren. Zo kun je zelf de afmetingen bepalen, maar ook of en hoeveel klantbeoordelingen worden weergegeven. Tevens kun je kiezen voor een lijstweergave of het afwisselend scrollen van de laatste klantbeoordelingen.
Voor PLUS leden is het tevens mogelijk zelf de kleur te in te stellen. Daarmee past de widget 100% binnen de kleurstelling van je webwinkel.

Innovatief
Opvallend aan de widget is dat deze de mogelijkheid geeft om de ervaringen voorbij te laten scrollen. Dit gebeurt op een rustige manier zodat de tool niet teveel afleid van jouw webwinkel, maar wel meerdere ervaringen weergeeft die de betrouwbaarheid van jouw webwinkel bevestigen.

Voor donker en lichte achtergronden
De nieuwe widget is zowel geschikt voor donkere als lichte achtergronden. Bij donkere achtergronden hanteren we een transparante achtergrond die mooi opgaat in het geheel.

De widget op een donkere achtergrond
De widget op een donkere achtergrond

Voorbeeld
Onderstaand een voorbeeld zoals de widget is geplaatst door “Dijkstra Groot in Schoenen”.

De oude widget
Voorlopig zullen we de oude widget nog blijven ondersteunen. We zullen deze echter gefaseerd laten verdwijnen, zodat iedereen dezelfde herkenbare widget gebruikt. Daarover ontvang je echter ter zijne tijd informatie via de nieuwsbrief.

Zelf plaatsen?
Al WebwinkelKeur lid? Plaats de nieuwe widget dan vandaag nog. Je vindt hem door in te loggen op dashboard.webwinkelKeur.nl en vervolgens op op “installatie” -> “overzicht” te klikken, kies daarna voor “Widget”. Je komt dan in de stap-voor-stap wizard waarbij een kleine Javascript code wordt aangemaakt. Deze kun je eenvoudig kopiëren en plakken in jouw webwinkel software op de plek waar je wilt dat de widget verschijnt. Kom je er niet uit? Laat het ons dan weten.

Wat vind jij?
Vind jij de nieuwe widget een verbetering? Laat jouw reactie onderstaand achter.

Er zijn twee type gele sterren. Je hebt de rich snippet sterren in de zoekresultaten en je hebt de gele sterren in Adwords. Die laatste kunnen we (nog) niet bieden. De eerste wel. Neem voor meer informatie gerust even contact op.

Is zou daarvoor toch onze blog op https://www.webwinkelkeur.nl/blog/google-sterren-de-dos-and-donts/ adviseren.

Kort door de bocht, Google bepaald wanneer ze de gele sterren weergeven. Primair bij longtail resultaten worden deze sterren weergegeven. Dus vaak niet op je sitenaam of op een zoekterm als “bankstel”, maar wel als je specifiek zoekt naar een product, bijvoorbeeld “bruin 2 persoons bankstel”.

In de blog staat hierover de uitleg.