sale zonder korting

DWQA QuestionsCategorie: Questionssale zonder korting
Jan asked 3 jaar ago
in een advertentie van een mij bekende winkel die voorbij komt op Facebook zie ik de gordijnen die ik wil hebben staan.. In verschillende kleuren, met een banner sale, maar met de gewone prijs. Doorklikken want ik heb verschillende stellen nodig dus ik ben geinteresseerd. Nu blijkt dat van alle kleuren er maar 1 is afgeprijsd. Als ik mail om te vragen wat dan de aangekondigde sale is krijg ik eerst ontwijkende antwoorden 'laat eens zien'  'je kunt ze bestellen' en uiteindelijk dat verschillende kleuren in de aanbieding waren en dat daarom alle gordijnen de banner hadden. Dat was absoluut niet waar. Mag dat nou zomaar?
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Jan,   Bedankt voor jouw vraag. Het is lastig om te zeggen of de webshop hier binnen de regels heeft gehandeld omdat ik daarvoor toch net te weinig informatie heb. Uiteraard zijn er regels tegen misleiding en is ook vastgesteld hoe aanbiedingen wel/niet mogen worden getoond. Wil je echt weten of wat de webshop hier heeft gedaan wel mag dan raad ik je aan contact op te nemen met de Autoriteit Consument en Markt. Dit is de handhavende organisatie op dit gebied. Deze kan jou in dit geval een beter antwoord geven. Wij hebben hierover uiteraard wel wat informatie op onze website staan. Misschien dat je daarmee ook al ver komt.
https://www.webwinkelkeur.nl/van-voor-prijzen-wat-mag-en-wat-niet/   Groet, Asoka