Wat doe je met je webshop tijdens de vakantie? Praat mee!

DWQA QuestionsCategorie: Praat meeWat doe je met je webshop tijdens de vakantie?
Sibel Staf asked 5 jaar ago
De praat mee topic van deze maand gaat over vakantieperiodes. Ontspannend! Of juist stressvol? Want kun je eigenlijk wel op vakantie als webwinkelier? Geef antwoord op bijvoorbeeld de vragen hieronder en help elkaar!   Denk aan de volgende vragen:
  • Kan je als webwinkelier op vakantie?
  • Wat doe je met je webshop als je op vakantie gaat?
  • Zit er verschil in de soort vakanties als je weggaat?
  • Heb je tips die je medewebwinkelier kan gebruiken tijdens zijn of haar vakantie?
  Praat mee met je medewebwinkeliers en geef elkaar tips & tricks! wat doe je met je webshop tijdens de vakantie
Marcel Landeweerd Staf answered 5 jaar ago
Zie ook het blog https://www.webwinkelkeur.nl/jouw-webwinkel-in-de-vakantie/ met een aantal opties waaronder: - Webwinkel offline - Bestellingen later uitleveren - Invalkracht - Fullfilment
paul van dijk answered 5 jaar ago
  • Kan je als webwinkelier op vakantie?
Wij (chocoladeverkopers.nl) wel :)
  • Wat doe je met je webshop als je op vakantie gaat?
We hebben een vaste vervangster die de bestellingen 1 of 2x per week verstuurd. We zetten op strategische punten meldingen (frontpage/verzendpagina/winkelmand/checkout & meer) dat verzending langer duurt en duidelijk de reden. We hebben tot nu toe enkel begrip gekregen. Er wordt natuurlijk wel minder besteld maar omdat we een vervangster hebben die nauwkeurig werkt, nog beter dan ikzelf, zijn er weinig problemen. En als ze een keer iets niet kan vinden belt ze even. Uiteraard zorgen we voor de vakantie dat we alles in het magazijn ook op orde hebben, en we doen voor de vakantie ook altijd de orders een dagje samen, er veranderen toch altijd weer wat dingen.
  • Zit er verschil in de soort vakanties als je weggaat?
Wel de periode. Naast onze chocoladewebshop werkt een van de chocoladeverkopers ook nog in de reisbranche. Een vakantie midden in de zomer zit er niet in. Dan wil ik de chocolade trouwens ook niet al te lang alleen laten. Want we zijn nogal afhankelijk van de koeling en ik wil een beetje in de buurt zijn mocht er iets mis gaan. Oftewel: we gaan in het voorjaar en najaar. (lekker fietsen)
Wij hebben geen internet op vakantie, en dat gaat prima. Ik wil maar zeggen... zorg dat je er gewoon echt een vakantie van maakt. Bij ons geldt dat nu de vervanging goed geregeld is we echt met gerust hart op vakantie gaan (al gaat het de laatste dagen bij mij altijd wel kriebelen en wil ik graag de chocolade weer even in handen houden..)
maja answered 5 jaar ago
vorig jaar voor de 1ste keer de webwinkel ( https://www.hetmillushandelshuis.nl ) gesloten en geen laptop mee gehad voor 1 week vakantie ( 1ste keer in 12 jaar) dus echt vakantie gehad, wel tel. bereikbaar geweest,dat wel, drastisch misschien maar ik heb wel echt vakantie gehad zonder savonds nog met klanten bezig te moeten zijn.