Ervaringen in Google

Sinds kort worden de ervaringen geplaatst op WebwinkelKeur ook meegenomen in Google. Dit kan zeer positieve resultaten opleveren voor je conversie.

Laten we beginnen met een praktijk voorbeeld. Het lid Bloempotwebshop.nl heeft op het moment van schrijven 77 recensies ontvangen. Het merendeel hiervan is positief met een gemiddelde score van ongeveer 9,3. Zoeken we in Google op de zoekterm “bloempot webshop” dan zien we onderstaand resultaat. Als eerste verschijnt de webwinkel van het lid, gevolgd door de ervaringen pagina op WebwinkelKeur. In de Google Resultaten zijn direct meer dan 4 sterren zichtbaar, wat een betrouwbare indruk geeft. Op deze manier kun je gelijk een voordeel krijgen op je concurrenten.

Natuurlijk zal de pagina met ervaringen niet altijd als tweede resultaat op een zoekterm verschijnen. Klanten zoeken echter vaak specifiek op ervaringen met je webwinkel. De zoekterm “ervaringen bloempotwebshop.nl” of “ervaringen met ervaringen bloempotwebshop.nl” zal dan ook zeker bij jouw webwinkel gebruikt worden. Wanneer je actief gebruik maakt van je ervaringenpagina zal deze dan ook zeker hoog opduiken in Google.

We raden je dan ook zeker aan om klantenervaringen te stimuleren. Dit doe je door jouw klanten hier specifiek op te wijzen. Dit kan bijvoorbeeld met een aparte e-mail na ontvangst van het product of in bijvoorbeeld de orderbevestiging. Op deze manier weet je zeker dat je voor jouw goede dienstverlening beloond wordt.

Binnenkort meer over het nut van klantenervaringen voor jouw webwinkel.