Skip to content

Blog

Beveiligingsproblemen achterhalen en oplossen

Beveiligingsproblemen achterhalen en oplossen

Een goede beveiliging begint bij een goed geconfigureerde server en website. Onze security scan helpt je hierbij door op kwetsbaarheden te scannen. Het alleen detecteren van deze problemen is echter geen oplossing, je zult na detectie zelf aan de slag moeten voor een oplossing.

Om te zien welke kwetsbaarheden we gevonden hebben is het allereerst zaak om in te loggen op https://scan.valuedsecurity.com. Je hebt hiervoor een e-mail gekregen met een aparte login na het activeren van de security scan via ons dashboard op https://dashboard.webwinkelkeur.nl.

Na inloggen kom je in het openingsscherm terecht. Je kunt daar kiezen uit 3 applicaties. We kiezen daar voor de eerste door op “CloudPro” te klikken.

Klik op de CloudPro button om beveiligingsproblemen te achterhalen
Klik op de CloudPro button om beveiligingsproblemen te achterhalen

Na het kiezen voor CloudPro komen we in een overzicht met gevonden beveiligingsproblemen. Belangrijk is om minimaal de problemen met een hoog risico snel op te lossen. Deze zijn rood gemarkeerd met “High”. Klik op het probleem om de details te bekijken.

Problemen met een hoog risico dienen als eerste aangepakt te worden
Problemen met een hoog risico dienen als eerste aangepakt te worden

Na het klikken op het probleem krijg je aanvullende informatie. Lees deze goed door. Bij Solution staat een (mogelijke) oplossing.  Vaak is hier wel de nodige technische kennis voor nodig. Communiceer het probleem daarom naar je webontwikkelaar of serverbeheerder. Hij kan je helpen dit probleem op te lossen.

Detailweergave van een mogelijk probleem
Detailweergave van een mogelijk probleem, in dit voorbeeld is de oplossing Apache upgraden

Het probleem opgelost? Klik dan op Update en zet de status op “Resolved”. Zo houd je overzicht over problemen die nog gedaan moeten worden en welke al zijn verholpen.

Bericht delen:
LinkedIn
Q&A Image
Niet gevonden wat je zocht?

Neem vrijblijvend contact op met één van de behulpzame specialisten van WebwinkelKeur

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *