Externe klantbeoordelingen weergeven op WebwinkelKeur ledenpagina

We krijgen soms de vraag of we klantbeoordelingen verzameld via andere bronnen niet kunnen importeren of synchroniseren met onze ledenpagina. Veel van onze leden weten niet dat dit al geruime tijd mogelijk is.

Klantbeoordelingen op meerdere plekken
Het is een bekend probleem onder webwinkels. Op veel verschillende plekken worden klantbeoordelingen geplaatst, denk hierbij aan review platformen, maar ook bij prijsvergelijkers. Hierdoor ontstaat er een versplinterd beeld over je webwinkel. Vandaar dat WebwinkelKeur sinds enige tijd de mogelijkheid biedt om op jouw ledenpagina te verwijzen naar diverse bronnen.

Gemiddelden, geen inhoud
Helaas mogen we niet zomaar de inhoud van klantbeoordelingen van externe bronnen importeren. De inhoud van deze beoordelingen zijn namelijk (meestal) eigendom van de website waarop ze geplaatst zijn. Wel tonen we het gemiddelde cijfers, het aantal beoordelingen en een verwijzing naar de externe bron. Tevens bereken we ons eigen gemiddelde op basis van onze eigen reviews en die in externe bronnen. Heb je bijvoorbeeld 70 reviews bij The Feedback Company met een gemiddelde beoordeling van een 9,7 dan tellen deze mee voor het aantal beoordelingen en het gemiddelde cijfer dat we op je WebwinkelKeur pagina weergeven.

Ons gemiddelde is gebaseerd op reviews van onze eigen website en externe bronnen

Externe bronnen instellen
Om deze optie te activeren moet je wel zelf “externe bronnen” instellen. Dit doe je door in te loggen op je WebwinkelKeur dashboard en vervolgens links te klikken op beoordelingen en te kiezen voor de optie “Externe bronnen”. Heb je meerdere webwinkels, dan kun je vervolgens rechtsboven  de webwinkel kiezen waarvoor je een externe bron wilt instellen. Op de pagina voeg je eenvoudig de url van de externe pagina waar jouw klantbeoordelingen te vinden zijn.

Voeg eenvoudig externe bronnen toe waar jij (ook) klantbeoordelingen verzameld
Voeg eenvoudig externe bronnen toe waar jij (ook) klantbeoordelingen verzameld

Je selecteert hier de “externe bron” en vult vervolgens de url in van de publieke pagina waarop de reviews weergegeven worden. Momenteel ondersteunen we diverse bronnen:

• The Feedback Company
  • Beslist
  • Trustpilot
  • Vergelijk.nl
  • Bol.com (nieuw!)
  • Facebook (nieuw!)

In de toekomst voegen we graag meer externe bronnen toe, helaas hebben we niet van alle review partijen toestemming gekregen om deze informatie te importeren.

Even wachten
Een externe bron toegevoegd? Dan moet je even wachten, we halen dagelijks de scores op van externe pagina’s. Het kan dus een dagje duren voordat we deze daadwerkelijk tonen op jouw ledenpagina.