Hoe weet ik of een webwinkel echt is aangesloten bij WebwinkelKeur?

Het komt soms voor dat webwinkels ten onrechte een keurmerk voeren. Wij raden je af om zaken te doen met deze webwinkels. Hoe weet je echter of een webwinkel echt is aangesloten bij WebwinkelKeur?

Dit weet je door het echtheidscertificaat dat in het keurmerk van WebwinkelKeur is ingebakken te controleren. Het echtheidscertificaat betekent dat wanneer je met de muis over het keurmerk heen gaat er een pop-up verschijnt waarin te zien is dat de webwinkel gecertificeerd is. Dit kan van toepassing zijn op enkel ons logo of een banner zoals hieronder.

echtheid keurmerk
Het echtheidscertificaat van WebwinkelKeur

Een geldig keurmerk van WebwinkelKeur is daarnaast vaak klikbaar, na het klikken komt er een pop-up naar voren waarin onder andere de zekerheden en badges & reviews te lezen zijn.

popup ledenpagina webshop

In deze pop-up kun je naast het lezen van ervaringen ook zelf jouw eigen ervaring met de webwinkel plaatsen, een eventuele klacht indienen over de webwinkel of naar de ledenpagina gaan.

popup review webshop ledenpagina

Kom je een webwinkel tegen die ten onrechte gebruik maakt van het keurmerk? Neem dan even contact met ons op, wij proberen dan alles in het werk te stellen om het onterechte gebruik aan te pakken.