Hulp voor ondernemers tijdens de coronacrisis

samen sterk

Update 20 juni 2022: deze actie is succesvol afgerond en niet meer actief. We zijn erg blij dat we 41 ondernemers hebben geholpen in deze moeilijke tijd!

Hoewel wij deze tijden geen zorgen hoeven te maken over ons voortbestaan, geldt dit helaas niet voor elke (online) onderneming. Wij hoeven niet te profiteren van de ellende van andere ondernemers en willen graag iets betekenen voor de ondernemer die het wel moeilijk heeft in deze situatie. Daarom bieden wij onze diensten tijdelijk gratis aan, aan ondernemers die het financieel zwaar hebben door de coronacrisis.

Welkom nieuwe e-commerce ondernemers!

Nog maar weinig consumenten weten de weg naar de offline winkel te vinden, het starten van een webwinkel biedt een mogelijkheid om je klanten alsnog te bedienen. Ben jij ook een creatieve ondernemer die in online verkoop een mogelijkheid ziet om te blijven ondernemen? Jouw grote voordeel is dat je al een loyaal klantenbestand hebt, namelijk mensen die je graag willen helpen in deze lastige tijd en genegen zijn om een bestelling te plaatsen. Je kunt een vliegende start maken als nieuwe e-commerceondernemer. Tevens komt er veel op je af, zoals: regelgeving en techniek marketing. Bij WebwinkelKeur helpen we je graag op weg met een gratis lidmaatschap. Op deze manier hopen we dat we het de (nieuwe) online ondernemingen wat makkelijker maken om ook na deze tijd te kunnen blijven voortbestaan.

We kunnen je helpen bij diverse aspecten die voor iedere e-commerce ondernemer belangrijk zijn:

• Toepassen van de e-commerce wetgeving met onze gratis voorbeelddocumenten en juridische controle van je webshop.
  • Verzamelen van klantreviews. Volledig geautomatiseerd. Zo maak je klanttevredenheid zichtbaar, zonder er naar om te hoeven kijken.
  • Verhogen van je betrouwbaarheid (=verhogen van je omzet) met onze interactieve uitingen, als side-bar, tooltip en widget. Zo toon je én het verdiende keurmerk én je verzamelde reviews aan je bezoeker.
  • Besparen met ledenvoordeel. Wij hebben voor jou leuke kortingen onderhandeld. Als WebwinkelKeur lid krijg je een fikse korting op verpakkingsmaterialen vanuit TwinPack en diverse andere voordelen.

Wil je gebruik maken van onze diensten? Dan kun je je op de normale wijze aanmelden via onze website met jouw desgewenste pakket. Vervolgens stuur je een mail [info[at]webwinkelkeur.nl] dat je 6 maanden gratis gebruik wilt maken van onze diensten. Wij zullen dan ervoor zorgen dat je factuur voor de eerste 6 maanden wordt gecrediteerd. Per lid mag je één keer gebruikmaken van deze actie.

Let op: Als je gebruik wilt maken van onze extra optionele diensten, zoals: onze telefoonservice en de Google Seller Rating – dien je hiervoor wel te betalen. Deze diensten kopen wij namelijk zelf in bij andere ondernemers.

Aantal e-commerce bedrijven hebben het nu ook moeilijk

In tijden van crisis is het belangrijk dat we voor elkaar klaarstaan. Met deze actie richten we ons primair op offline ondernemers die hun eerste stappen online proberen te maken. Als gevestigde online ondernemer, die al lid is van WebwinkelKeur, kun jij het ook moeilijk hebben door de coronacrisis. Wij willen jou absoluut niet in de kou laten staan. Samen staan we sterker en zorgen dat er voor zo min mogelijk bedrijven het doek hoeft te vallen.

We zijn daarom bereid je factuur kwijt te schelden als je deze (momenteel) niet kunt betalen. De volgende factuur ontvang je dan over 6 maanden. Wel vragen we jou, om op jouw beurt, iemand anders te helpen met een dienst of product ter hoogte van het kwijtgescholden bedrag. Doneer bijvoorbeeld een product aan een goed doel of help een andere ondernemer gratis. Enkele ideeën:

• Doneer een product aan de voedselbank.
  • Bied hulp aan (lokale) instellingen die in deze tijden openblijven.
  • Stel jezelf beschikbaar voor een dienst op ons forum.
  • Et cetera.

Ondernemers passen zich aan: mooie initiatieven

bedanken bij review

We zien vele mooie initiatieven om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan en om te blijven ondernemen. Zowel bij fysieke winkels als bijvoorbeeld horecaondernemers, die verplicht de deuren nog tot tenminste 28 april gesloten moeten houden. Gelukkig zijn ondernemers als geen ander in staan om zich aan te passen. Een mooi voorbeeld is de drive-in fruithandel in het pakhuis van LuitenFruit.

Ook zien we dat veel fysieke ondernemers een webshop of een online platform beginnen om zo hun producten naar de mensen toe te brengen. Om een paar mooie voorbeelden te benoemen:

• Wijnhavenwebshop.nl – neem je favoriete kroeg uit Delft mee naar huis. Als je voor 13:00 bestelt brengen ze je een speciaal biertje of een signature Wijnhaven cocktail dezelfde dag nog contactloos langs.
  • Bezorgenindeventer.nl – heb je thuis iets nodig uit de winkel of zin in lekker eten? De Deventer Binnenstad brengt het naar je toe.
  • Viva! Vintage – kledingwinkel Viva! Vintage in Groningen is amper twee maanden open. Nu wordt de fysieke zaak tijdelijk een webwinkel.
  • Photocoöp – 8 Belgische fotografen die graag verwonderd zijn, dwalen en buiten ontdekken. Ze maken een webshop tijdens de corona (intelligente) lockdown om hun beelden te verkopen. Nu iedereen binnen blijft, willen ze graag hun werk van over de hele wereld naar je toe brengen.
  • KoopInEnschede – een online platform van de Enschedese binnenstad ondernemers waarop ze hun producten gezamenlijk aanbieden en dezelfde dag met een fietskoerier laten bezorgen.

Samen door de crisis heen

We zouden het leuk vinden om van jou een foto te ontvangen van je ‘tegenprestatie’ zodat we in tijden van crisis wat positiviteit kunnen verspreiden. Zo brengen we een beweging op gang van ondernemers die elkaar de crisis door helpen.

Laten we er samen voor zorgen dat zoveel mogelijk webwinkeliers deze crisis kunnen doorstaan. Wij kunnen niet beoordelen of een onderneming het moeilijk heeft door de coronacrisis. Daarom zullen we iedere aanvraag honoreren. Als een groot deel van onze leden echter een kwijtschelding aanvraagt, dan komen wij zelf in de problemen. Wij verzoeken je daarom alleen een aanvraag te doen als je écht in de problemen zit door de coronacrisis. Mocht er te massaal een beroep op ons gedaan worden, dan zullen wij de tegemoetkoming voor nieuwe aanvragen helaas moeten beperken.