Wix: keurmerk & reviews

Webshop keurmerk en reviewsysteem

Bij het starten van je eigen Wix webwinkel komt veel kijken. Wat nu als we zeggen dat we jou daarin kunnen ondersteunen?
Bij WebwinkelKeur vinden wij dat een compleet keurmerk met reviewsysteem betaalbaar en toegankelijk moet zijn voor iedere ondernemer. Om die reden bieden wij al een lidmaatschap aan vanaf €8,95 per maand.

Welk lidmaatschap jij ook kiest, je krijgt bij ons altijd goede juridische ondersteuning en een eigen ledenprofiel die jij kunt tonen aan je klanten. Verzamel reviews en verdien badges. Laat zien dat jij er bent!

Heb je gekozen om jouw webshop te maken met Wix? Dan hebben we goed nieuws!

Voor Wix hebben we een volledige integratie beschikbaar. Deze bestaat uit twee onderdelen.
Allereerst hebben we een koppeling met Wix. Deze zorgt ervoor dat je de mogelijkheid hebt om jouw klanten na een bestelling automatisch een e-mail te sturen met de vraag een review achter te laten.

Daarnaast bieden we ook een volledige ondersteuning voor onze Javascript integratie en widget. Deze integratie werkt via Google Tag Manager welke als bèta te activeren is bij Wix. Hiermee is het heel eenvoudig om de innovatieve WebwinkelKeur Javascript Integratie in jouw Wix webwinkel te integreren. Zo toon je reviews zonder dat de bezoeker je webshop hoeft te verlaten.
Wil je geen gebruik maken van Google Tag Manager. Dan kun je alsnog een statische widget afbeelding met de laatste beoordeling tonen op jouw webwinkel.

Installatie instructies voor Wix:

Het installeren van WebwinkelKeur op Wix is eenvoudig. Zie voor een stap-voor-stap uitleg de onderstaande pagina’s.

Installatie instructies Wix widget & sidebar

Installatie instructies Wix widget & sidebar

Door middel van de Google Tag Manager kun je de sidebar en widget installeren op jouw website.

Account aanmaken voor Google tag manager

Gebruik je Google Tag Manager al binnen Wix en is deze al geheel gekoppeld? Dan kun je verder gaan bij het kopje ‘Sidebar installeren via GTM’. Ben je geheel nieuw, dan moet je eerst een (gratis) Google Tag Manager (GTM) account aanmaken. Doe dit door je via de website van GTM te registreren. Meld je bij voorkeur aan met het e-mailadres dat je ook voor andere Google producten gebruikt, waaronder Google Analytics.

Tijdens het doorlopen van de aanmelding wordt er gevraagd om een accountnaam te kiezen, hiervoor raden we aan de naam van je webshop te gebruiken. Tevens dien je een containernaam te kiezen, we raden daar de naam van je webshop voor aan gevolgd door Wix. Bijvoorbeeld “Testwinkel Wix”. Kies vervolgens dat de container wordt gebruikt op ‘Internet’ en kies dan voor ‘Maken’.

Nadat je de Servicevoorwaarden hebt geaccepteerd en nogmaals op OK hebt geklikt kom je op de pagina van jouw Container. Selecteer ‘Een nieuwe tag toevoegen’  en geef het de naam WebwinkelKeur Sidebar. Klik vervolgens op Tagconfiguratie > Ontdek meer tagtypen in de templategalerij van de community.

Zoek op WebwinkelKeur en selecteer de template.

Klik op Toevoegen aan werkruimte

Voer de webwinkel ID in (Je kunt deze vinden in het WWK Dashboard > Webwinkels > naam webwinkel > het nummer in de adresbalk)

Klik vervolgens onderaan op ‘Triggers’ en op ‘All pages’.

Sla het daarna op en klik rechts bovenin de pagina op verzenden en vervolgens op publiceren > doorgaan.

Je hebt nu een Container aangemaakt en daarin een Tag toegevoegd waarmee de Sidebar op jouw website kan worden weergegeven. Je hoeft de Container nu alleen nog te koppelen in Wix.

Kopieer de Container-ID uit het account overzicht in Google Tag Manager

Log in op Wix > Kies jouw Webwinkel > Marketing en SEO > Marketing integraties > Google Tag Manager > Koppelen >

Klik vervolgens op Google Tag Manager toevoegen

Plak de eerder gekopieerde Container-ID en klik op opslaan.

Je hebt nu Google Tag Manager gekoppeld aan jouw Wix website en de sidebar geactiveerd.

De widget kun je aan de aan de hand van de UBB code toevoegen aan jouw website.

Ga hiervoor terug naar het ‘Home’ en klik op bewerken

Klik op Naar de Editor > Schakel over naar editor

Klik op de + icoon en voeg een tekst element toe aan de pagina.

Sleep het tekstelement naar de plek waar je de widget wilt tonen. In het voorbeeld hieronder is het in de header geplaatst.

Open nu een nieuw tabblad en log in op het WWK Dashboard > Promotie > Widget > Kies de gewenste Lay-out van de widget en kopieer de UBB code rechts onderin het scherm.

Ga vervolgens terug naar Wix en klik bij het tekstelement op tekst bewerken. Plak de UBB code in het tekst vak. De Sidebar zorgt ervoor dat de UBB code automatisch verandert naar de widget. Je kunt de wijziging nu publiceren.

Installatie module Wix

Integratie Wix module voor WebwinkelKeur

1: Log in op de installatiepagina van het WebwinkelKeur Dashboard.  Kies Wix als software en volg de link onder stap 1.

2: Klik op ‘Add to Site’

3: Selecteer de gewenste website en klik op ‘toevoegen’

4: Selecteer de webwinkel en geef aan bij welke orderstatus er uitnodigingen moeten worden aangemaakt.

5: Kies het aantal dagen waarna de uitnodiging verzonden moet worden. Dit is het aantal dagen na het plaatsing van de bestelling. We raden aan deze periode altijd langer te nemen dan jouw levertijd. Is je levertijd 3 dagen, stel dan bijvoorbeeld de uitnodiging na 5 dagen in. Zo weet je zeker dat de klant de bestelling al in huis heeft.

6: Klik op ‘Opslaan’. De koppeling is nu actief.