Wat zijn annuleringskosten?

WebwinkelKeur gelooft dat een keurmerk betaalbaar moet zijn, zodat er actief gestreden kan worden voor het veiliger maken van het online shoppen. Om deze reden hanteert WebwinkelKeur geen kleine lettertjes, maar helpen wij webwinkels graag gratis op weg naar een goedkeuring. Geen vaste certificeringskosten zoals bij andere keurmerken, als webwinkelier betaal je alleen voor de kosten van het lidmaatschap. Wanneer er tijdens het keuringsproces dan toch een annulering van de aanmelding gewenst is, dan vragen wij daarvoor een bijdrage van €30,-.

Geen standaard certificeringskosten

Waar sommige keurmerken standaard certificeringskosten vragen, brengt WebwinkelKeur deze kosten niet in rekening. Wij vinden het belangrijk dat elke webwinkel de kans krijgt om een keurmerk te verdienen. Door deze bijkomende kosten is het soms voor de kleinere webwinkels niet aantrekkelijk om een keurmerk aan te vragen. Dit begrijpen wij maar al te goed en geloven daarom niet in standaard berekenen van deze extra kosten.

Het keuringsproces

keuringsproces webwinkelkeur

In principe helpen wij elke webwinkel om aan onze gedragscode te voldoen. Bij een afkeuring, krijg je een mailbericht met een overzicht van de verbeterpunten die nog aandacht vereisen. Door middel van het keuringsrapportage heb je als webwinkelier de kans om je webwinkel te verbeteren. Je kunt dan ieder moment een herkeuring voor je webwinkel aanvragen. Om dit proces makkelijker en sneller voor de webwinkel te maken, hebben wij veel voorbeeldteksten opgesteld. Denk hierbij aan: algemene voorwaarden, een privacy policy en voorbeeldteksten voor de pagina’s klachten & garantie en het herroepingsrecht. Deze zijn voor alle webwinkels gratis beschikbaar op onze website. Zo weet je tevens direct dat je aan die keuringseisen voldoet.

Wanneer je binnen twee weken geen nieuwe herkeuring hebt aangevraagd, ontvang je een automatisch mailbericht van ons. Daarin heb je de mogelijkheid om direct een herkeuring aan te vragen, een herkeuring met twee weken uit te stellen of de keuring te annuleren. Bij geen actie, wordt de aanmelding na twee weken automatisch geannuleerd, waarbij er €30,- excl. BTW wordt gefactureerd voor de uitgevoerde keuring(en).

Werk in de keuringen

De keuringen van WebwinkelKeur worden handmatig en met precisie uitgevoerd. Het kan voorkomen dat een webwinkel enkele keren opnieuw gekeurd moet worden, voordat deze wordt goedgekeurd. Bijvoorbeeld omdat er door de webwinkelier over verbeterpunten heen gekeken wordt. Onze werknemers helpen graag de webwinkel op weg tot een goedkeuring. Wij vragen hiervoor een actieve houding van de webwinkelier. Om deze reden sturen wij iedere twee weken een herinnering.