Kidzstore: “Verbeter de wereld, begin bij jezelf”

webshop kidzstore webwinkelkeur

Bij WebwinkelKeur zetten we graag leden in het zonnetje. Dit keer is het de beurt aan de webshop Kidzstore.eu. Ze zijn niet je alledaagse webshop met babyartikelen; ze zetten zich in voor duurzame en milieubewustere artikelen. Dat zien we graag! Ze werden met hun wasbare luiers van HappyBear zelfs genomineerd voor de KVK innovatie top 100. Je leest hun succesverhaal in dit bericht!

Hoe is jullie webshop ontstaan?

“Wij zijn met Kidzstore gestart omdat mensen duurzaamheid en milieubewuster leven steeds belangrijk vinden. Denk aan bijvoorbeeld afval scheiden, biologisch eten, et cetera. Met onze duurzame producten, zoals wasbare luiers, dragen jonge ouders bij aan een betere toekomst van hun kinderen. Anderhalf jaar geleden zijn wij daarom begonnen met de webshop naast onze fulltime baan, met het concept: ‘Milieubewust, Stijlvol en Betaalbaar’. Wij zijn het laatste jaar zo hard gegroeid dat wij een kantoor/showroom hebben geopend in de binnenstad van Hengelo en ik mijn vaste baan heb opgezegd.

Wat verkopen jullie bij Kidzstore?

happy bear wasbare luiers kidzstore“Wij verkopen duurzame babyartikelen, waaronder: zwemluiers, oefenbroekjes, spenen en wasbare luiers. Kinderen hebben namelijk een enorme CO2-voetafdruk. Denk aan alle wegwerpluiers die je de eerste jaren verbruikt. Dat kan veel duurzamer! Met wasbare luiers zorg je voor minder afval, de productie kost minder grondstoffen en kinderen zijn ook nog eens 1 tot 1,5 jaar sneller zindelijk als ze wasbare luiers gebruiken. Een kreet die wij vaak gebruiken is ‘Verbeter de wereld, begin bij jezelf’ . ”

Hoe gaan de zaken?

“Wij zijn door de Kamer van Koophandel genomineerd als één van de honderd meest innovatieve bedrijven van Nederland, met ons eigen merk HappyBear. Naast de juryprijs was er ook een publieksprijs te winnen, wij zijn uiteindelijk op de 6e plek geëindigd. Een mooie prestatie voor een jong bedrijf. Afgelopen week kregen wij ook te horen dat wij bij de 5 finalisten horen voor de Startersprijs Midden Twente. Een mooie beloning voor het harde werken!

We hebben tevens sinds kort het aantal beoordelingen boven de 1000 gekregen en dat vinden we het vermelden zeker waard, want dat is met dank aan jullie platform verwezenlijkt!”

Hoe ziet de toekomst er voor Kidzstore uit?

“De toekomst ziet er goed uit. Ouders vinden duurzaamheid steeds belangrijker en weten ons goed te vinden. Regelmatig krijgen wij ook bestellingen uit het buitenland, vandaar dat wij ons de komende tijd ook gaan inzetten om internationaal verder te groeien. Wij zijn op dit moment druk bezig met een Engelse en Duitse vertaling en straks ook Frans en Spaans.

De komende tijd willen wij ons eigen merk HappyBear verder in Nederland en in het buitenland op de markt zetten. Met HappyBear willen wij laten zien dat wasbare luiers helemaal niet meer zo vies en ouderwets zijn. Het succes heeft ook een keerzijde, want wij kunnen de hoge vraag al bijna niet meer aan. Wij hebben al veel geïnteresseerde resellers moeten teleurstellen.”

Waarom een webshop keurmerk?

“Een keurmerk draagt bij aan de betrouwbaarheid van onze webshop. Niet alleen voor de consument, maar ook voor de webwinkelier is deze extra juridische zekerheid fijn. We waren daarom opzoek naar een keurmerk waar we ook reviews konden verzamelen.”

Waarom de keuze voor WebwinkelKeur

“De keuze hebben we vooral gebaseerd op de prijs- kwaliteitsverhouding van het keurmerk. Andere keurmerken zijn aanzienlijk duurder (of kosten op basis van omzet). Bij WebwinkelKeur krijg je ook nog eens een reviewsysteem. Met de toegankelijke prijzen en verschillende pakketten is het ook voor starters ideaal!”

Hoe ervaar je de diensten van het keurmerk?

“Het dashboard is erg gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen. Tevens is de mogelijkheid tot integratie met ons webwinkelsoftware Woocommerce erg handig. Hierdoor kunnen wij klanten automatisch een door ons zelf ontworpen mail sturen. Tevens een herinnering sturen als ze nog geen beoordeling hebben achtergelaten. Ik ben er van overtuigd dat de vele positieve beoordelingen de twijfelende klanten wel over de streep trekt.

Daarnaast merken we dat WebwinkelKeur altijd in ontwikkeling is. Als voorbeeld de Google Seller Rating – waar wij dan ook zeker al gebruik van maken.”

Hebben jullie een gouden tip voor positieve reviews?

“Wij krijgen veel positieve beoordelingen, mede doordat wij bij iedere bestelling een handgeschreven bedankt kaartje toevoegen met een kortingscode voor een volgende aankoop. Bij sommige klanten voegen wij een klein cadeautje. Dit zorgt wel voor goodwill, waardoor klanten eerder een beoordelingen achter laten.”

eigenaren webshop kidzstore ramon en jeffrey