Een Groene Wereld

Een Groene Wereld

Webwinkel met ambachtelijke, natuurlijke / biologische verzorgingsproducten, bijzondere basis oliën, ruim 900 (zeldzame) etherische oliën, zeer ruim assortiment hydrolaten dit alles van kleine familie bedrijven.

- Bij de vervaardiging van crèmes (eigenlijk met al onze producten), werken we iedere keer met kleine oplages van 100 stuks. Dit is de optimale hoeveelheid om nog geheel op ambachtelijke wijze (echt handenarbeid) de beste kwaliteit te kunnen vervaardigen. Belachelijk laag in tegenstelling tot de meest bekende (natuurlijke) cosmetica fabrikanten die miljoenen exemplaren mechanisch produceren. Denk er wel aan, we gebruiken altijd hetzelfde recept, maar doordat we uitsluitend natuurlijke ingrediënten gebruiken, kan het product van partij tot partij van geur, kleur en consistentie licht variëren. Zie dit alstublieft niet als een mindere kwaliteit, maar het geeft juist het karakter, hun "levenskracht" en hun "vrijheid" aan. Afhankelijk van de verschillende groeiseizoenen, weersomstandigheden, bodemgesteldheid, etc. die vervolgens met een aantal kleine veranderingen in het eindproduct te zien zijn (Net als een goed jaar in de wijn). Chemische producten, zijn echter altijd 100% gelijk!
- Etherische oliën: Naast vele bekende geuren, hebben we ook zeer zeldzaam verkrijgbare etherische oliën. Sommige komen uit onze eigen destillatie, die alleen bij ons verkrijgbaar zijn. Andere komen vooral bij voorkeur van kleine distilleerderijen van over de hele wereld. Deze zijn vaak in slechts kleine hoeveelheden beschikbaar en daarna om verschillende redenen niet meer, zij het politieke omstandigheden, natuurrampen, of de distilleerderij bestaat niet meer.
- Hydrolaten: Bij de waterdamp destillatie van bloemen, kruiden of houtsoorten ontstaat een destillatie water (Hydrolaat). Deze bloemen en kruiden wateren zijn zeer fijn subtiel, mild van aard en hebben door hun eigenschappen een breed scala van toepassingen in verzorgingsproducten. Ze zijn uitsluitend zonder alcohol en zonder conserveringsmiddelen en levensmiddelen (consumptie) zuiver. Onze eigen Destillaten / Water worden 1:1 gemaakt dat wil zeggen van 10 kg bloemen 10 liter water in eerste destillatieproces. Hierdoor is het water geconcentreerd, zeer kostbaar maar intens en toch mild. We hebben door middel van een speciaal productie proces bereikt dat deze Hydrolaten ongeopend tot twee jaar houdbaar zijn. Deze Hydrolaten zijn geen afval- of bijproduct, zoals gebruikelijk, maar we destilleren specifiek voor het verkrijgen van het Hydrolaat.
- Basis oliën: We bieden u een ruime keuze aan uit ons enorme assortiment Basis oliën (koudgeperste vette plantaardige oliën).
Deze koudgeperste oliën zijn vrijwel altijd puur of met een andere mengsel voor uw lichaamsverzorging gebruiken. Ze helpen zelfs uw gevoelige huid te voeden, verzorgen maar vooral te verwennen.

Lid van WebwinkelKeur sinds 2017