Parallelweg 3
6574 AN Ubbergen
+3124-20 63 729

8,8

annetta afman beoordeelde op 2017-09-05

ik dacht eerst die balon past er nooit door, haha en ik dacht die recenties kloppen die wel?

ik heb geoefend en wat ik fijn vond is dat je je bekkenbodemspieren traint en dat je leert wat persen is. ik denk dat ik daar veel aangehad heb.

uiteindelijk had ik de 30cm omtrek van de balon. en toen...

lag het in een stuit. ze knippen standaard in bij stuitbevalling helaas. ik wilde het eerst niet omdat ze het al standaard doen alleen wilde niet het risico lopen dat de baby er niet door kon. denk wel eens achteraf dat het wel gekund had maargoed. zeker weten doe ik het niet.

mn eerste bevalling duurde 3en half uur dus voor een stuitje heel snel. denk niet dat dat door de balon komt. je weet maar nooit!

Anoniem beoordeelde op 2017-09-05

Snelle levering en antwoord op vragen via de klantenservice e-mail.

Carolien Peters beoordeelde op 2017-09-02

Na het bestellen had ik het product al binnen een paar dagen in huis.

Inge Wijgerse beoordeelde op 2017-08-12

Heel tevreden, het product werd geleverd volgens afspraak.

B. beoordeelde op 2017-08-07

Vlotte levering van de Aniball. Ik heb de Aniball gebruikt en ben vlot thuis bevallen van onze (eerste) dochter! Gelukkig bleek bij het inspecteren dat er geen hechtingen nodig waren, waardoor ik ook snel weer op de been was! Ik zal de Aniball zeker aan anderen adviseren.

Selina Burgmeijer beoordeelde op 2017-07-30

Na 6 jaar geleden tijdens de zwangerschap van mijn eerste kind een soortgelijk product gebruikt met als resultaat slechts 2 "schaafplekjes" door de bevalling te hebben opgelopen. Ik was snel na de bevalling weer helemaal de oude. Ook de bevalling zelf ging erg vlot. In 3 uur was onze zoon geboren. Nu 6 jaar later de Aniball besteld en 2 weken gebruik van gemaakt. Na een zwangerschap van 39+1 werd onze dochter in 1u en 45 minuten geboren en had ik maar 1 schaafplekje waarvan ik helemaal niets voelde. Na 1 dag lekker bedrust liep ik alweer (wel voorzichtig) rond. Voor mij heeft het product uitstekend gewerkt!

Anneke Aalderink beoordeelde op 2017-07-29

Het product was niet sirect keverbaar, maar dit stond duidelijk aangegeven en na een paar dagrn heb ik nogmaals navraag gedaan en kreeg snel antwoord en ook een juiste indicatiw wanneer ik mijn pakket zou ontvangeb. Het product is ook heel goed bevallen.

Fatima el Marini beoordeelde op 2017-07-22

Niet ingescheurd!

Tamara Andrieu beoordeelde op 2017-07-21

ik kon het persen niet oefenen aangezien de aniball er al uit kwam naarmate hij opgepompt werd. mijn man moest altijd flinke tegendruk geven

S. B. beoordeelde op 2017-06-07

Op 28-5-2017 ben ik van een prachtig mannetje bevallen bij 40+4wk. Dit was de eerste zwangerschap en ivm angst voor inscheuren cq knippen ben ik bij ca 35wk begonnen met de Aniball. Op t moment van bevallen had ik getraind met de Aniball tot 31-32 cm. De bevalling ging heel vlot. Bij volledige ontsluiting was de kleine er na letterlijk 2x persen en toen de kleine geboren was kreeg ik te horen dat er totaal geen schade te zien was. Alsof ik niet bevallen was. De dagen erna voelde ik me uitstekend, nergens last van.

Kortom ik heb heel veel baat bij de Anibal gehad en daarbij reduceert dit de angst voor het inscheuren. Door het trainen wist je ook een beetje wat je te wachten stond wat fijn was. Ik zou iedereen dit aanraden en zelfs de verloskundige en gynaecoloog gaan dit aanbevelen zeiden ze nadat ze de resultaten bij mij zagen.

Li beoordeelde op 2017-05-30

Ik ben 2 weken geleden bevallen van ons 1e kind. Ik ben vanaf 37 weken begonnen me het trainen met gebruik van de Aniball. Door het oefenen met persen ging ik met een zekerder gevoel de bevalling in. Dankzij de Aniball herken je de druk en weet je waar je naar toe moet persen. Helaas ben ik ondanks de Aniball toch ingescheurd tijdens de bevalling (ons zoontje had ook een groot hoofd). De verloskundige complimenteerde mij met het goede persen en vertelde ook dat als ik de Aniball niet had gebruikt de schade een stuk erger zou zijn. Ik kan het een ieder aanraden.

Kim beoordeelde op 2017-04-12

Aniball gaf me een geruster gevoel naar de bevalling toe. Helaas ben ik uiteindelijk met een spoedkeizersnede bevallen. Toch ben ik erg tevreden. Mijn bekkenbodemspieren zijn flink getraind. Noch voor, noch na mijn bevalling heb ik last gehad van problemen bij het niezen, lachen, trampolinespringen,... etc :)

Femke beoordeelde op 2017-03-22

Na overleg met mijn verloskundige heb ik de Aniball besteld. Zij was erg enthousiast over de uitwerkingen die dit soort producten op andere vrouwen had gehad. Zij merkte echt duidelijk verschil in 'kennis' over persen en dat het de vrouwen die een epi-no of Aniball hadden gebruikt beter wisten wat ze moesten doen en minder angst voor het persen en de bevalling hadden.
De levering en aanvraag van de Aniball ging allemaal prima en snel. De gebruiksaanwijzing was redelijk duidelijk, ook doordat ik wat filmpjes had gekeken. De uitleg van de oefeningen zou wat mij betreft nog net iets helderder mogen. (hoeveel herhalingen per keer je moet doen.)
Ik heb de Aniball gebruikt vanaf 37 weken zwangerschap en dat ging goed. Ik vond het vooral fijn om te wennen aan het gevoel van 'uitdrijving'. Wel heb ik een aantal keer een lichte bloeding gehad. In overleg met de verloskundige ben ik doorgegaan. Het bleek niks ernstigs. Tot ik voor de 3e keer een bloeding had, toen ben ik gestopt met de oefeningen. Ik voelde me er niet meer prettig bij.
Maar de 2 weken dát ik hem gebruikt heb, was ik er erg tevreden over.
Wel een beetje zonde van het grote aanschafbedrag, maar goed. Het heeft me toch wel wat extra zekerheid gegeven. Ik ben uiteindelijk bij de bevalling heel licht uitgescheurd, met 2 kleine hechtingen, waar ik al snel helemaal geen last meer van had. Of de Aniball daar bij heeft geholpen, weet/denk ik niet, maar het kon absoluut geen kwaad.

Anoniem beoordeelde op 2017-02-01

Ik heb altijd kinderen gewild en nu ik dan zwanger was van mijn eerste kindje, was ik ontzettend gelukkig en genoot ik van elk moment van de zwangerschap. Ik ben opgegroeid met dans en yoga en dus een algeheel bewustzijn van mijn lichaam en wilskracht en was hierdoor niet angstig over de bevalling. Maar, ik wilde me wel zoveel als ik kon, voorbereiden. Ik stuitte toevallig op Aniball via een informerende website over zwangerschap, bevallen, en baby's. Ik zag er wel logica in; uiteindelijk kan dit ook getraind en opgerekt worden net als alle andere spieren in ons lijf.

Ik begon ongeveer 3,5 weken voor mijn uitgerekende datum met oefenen, bijna elke dag. Het ging ontzettend goed en ik bereikte uiteindelijk een omtrek van ongeveer 27 cm. Helaas had ik wel 3 dagen voor mijn uitgerekende datum een klein ongelukje. De druk was waarschijnlijk te groot geweest (ondanks dat ik het stapsgewijs trainde) en ik kreeg een hele grote en pijnlijke hematoom (bloeduitstorting). Ik ben toen nog op mijn uitgerekende datum naar een gynaecoloog geweest om te bekijken of het veilig was om te bevallen zo (ik had namelijk geen idee wat het was!) Gelukkig was deze voor de bevalling (2 dagen na uitgerekende datum) alweer geheeld. Eventueel een waarschuwing in de handleiding dat dit kan gebeuren, en onschuldig is.. was fijn geweest! Maar verder ben ik heel erg te spreken over Aniball. Ik heb uiteindelijk een hele mooie natuurlijke bevalling gehad, in het water en zonder uitscheuren! Ik heb het product inmiddels ook al aangeraden aan anderen. Mijn dank!

Roos beoordeelde op 2017-01-17

Wij zijn vorige week de trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Aliyah.
Dit is ons eerste kindje en ik vond het bevallen erg spannend, door een fijne cursus te volgen, kwamen we in aanraking met de Aniball.
Ik ben hier mee gestart en in het begin vond ik het gebruik eng maar na de tweede keer was ik meer ontspannen en heb ik alle dagen mee geoefend en leerde ik het gevoel van persen en rek je het langzaam op. Dit doet geen pijn.
Door het gebruik van de Aniball voelde ik mij zeker tijdens de bevalling en was ik niet bang voor inscheuring.
Dit is ook niet gebeurd en bij een tweede kindje ga ik de bal ook zeker weer gebruiken en kan het aan iedereen aanraden.

Anoniem beoordeelde op 2016-12-21

Heb in week 37 en 38 drie keer geoefend met de Aniball door hem in te brengen en uit te persen; Vond het oefenen buitengewoon onplezierig: Ik had het idee dat de begin omvang al te groot was voor mijn ingang. Het was echt een worsteling het ding naar binnen te krijgen (ondanks goed volgen van de aanwijzingen). Na het uitpersen hield ik de hele dag een pijnlijk gevoel - door fysieke oprekking van de vagina, alsook door een soort van kramperig gevoel in mijn onderbuik. Ik besloot na 3 dagen pijn te stoppen met oefenen: Dan liever een keer pijn na de bevalling. Ik zou dit product dus niet aanraden. De verzending was wel heel snel; Na bestelling had ik het de volgende dag in huis.

Sanne beoordeelde op 2016-12-21

Snel geleverd! Ik weet niet zeker of de aniball echt geholpen heeft. Ik ben helaas wel uitgescheurd tijdens de bevalling. Wel had ik relatief korte persweeen voor een eerste bevalling, slechts 15 minuten. Ik durf niet te zeggen dat het direct aan de
Aniball gelegen heeft. Het gebruik geeft je wel een gevoel dat je iets kan doen ter voorbereiding en je traint je bekkenbodemspieren. Zou ik het bij een volgende zwangerschap weer gebruiken? Ja. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Reactie van www.aniball.nl:
Beste Sanne,

Jammer om te horen dat je bent uitgescheurd. De kans op scheuren wordt verminderd door de oefeningen, maar helaas blijft de kans wel bestaan.
Had je de 30 cm omtrek van de ballon wel gehaald met het oefenen?

Jo beoordeelde op 2016-12-21

Fles was gebroken door verzending. Kreeg per omgaande een nieuwe. Super!

Chloe beoordeelde op 2016-12-18

Toen ik 35 weken zwanger was had ik de anibal besteld.
Ik heb hem volgens de voorschriften gebruikt en ik was met het rekken tot 27,5cm gekomen. De 1e keer vond ik het eng en pijnlijk om te doen. Vooral het inbrengen ging niet zo soepel. Na een paar dagen gebruik ging het steeds beter.
Het gebruik van de anibal maakte mij veel zekerder en ik was ook niet bang voor de bevalling. Op mijn uitgerekende datum ben ik bevallen zonder poes pas. ( en zonder knip )

E. beoordeelde op 2016-12-17

Ik heb mijn Aniball niet in Nederland, maar in Zweden gekocht (ik woonde daar tijdens mijn zwangerschap). Het was ongemakkelijk met trainen en in het begin even zoeken naar de juist manier. Ik gebruikte de Aniball tijdens mijn derde zwangerschap. Bij mijn eerste twee bevallingen moest ik gehecht worden wat na de bevalling erg lastig en pijnlijk was, maar bij de derde was er geen enkele beschadiging en de persfase was maar 10 minuten.