Skip to content

Blog

Nieuw: WebwinkelKeur Security Scan

Nieuw: WebwinkelKeur Security Scan

Op jouw computer staat waarschijnlijk een virusscanner, maar controleer je ook de beveiliging van jouw webwinkel? Waarschijnlijk niet en dit terwijl de risico’s voor jouw webwinkel veel hoger zijn. Zo draai je zelf namelijk op voor schade die ontstaat bij jouw bezoekers en daarnaast loop je de kans op boetes die opgelegd kunnen worden door de Autoriteit Persoonsgegevens wanneer de beveiliging van jouw webwinkel niet voldoet. Als Stichting hebben we als hoger liggend doel om het ‘shoppen op het internet veilig te maken’, vandaar dat we vandaag als extra dienst een security scan voor jouw webwinkel lanceren. We controleren hiermee jouw webwinkel op kwetsbaarheden, scannen op malware en houden bij of je webwinkel bereikbaar is. De snelle beslissers krijgen tevens een gratis Comodo EV SSL certificaat (met groene balk).

De risico’s van datalekken

Het is een misvatting dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van webwinkel bezoekers primair bij jouw webhoster ligt. Deze verantwoordelijkheid ligt namelijk bij jou zelf als webwinkelier.

Om een praktijkvoorbeeld te geven. Stel jouw webwinkel wordt gehackt en de hacker vervangt de betaalstap door zijn eigen betaalmethode, alle betalingen gedaan door goedwillende klanten komen zo bij deze crimineel terecht en dienen door jou vergoed te worden. Tevens dien je melding te maken van het datalek bij de autoriteit persoonsgegevens, deze kan beslissen hiervoor een boete uit te delen als je te weinig maatregelen hebt genomen om de veiligheid van jouw webwinkel te garanderen. Dit alles leidt zowel tot reputatie als financiële schade. Belangrijk om jouw best te doen om dit te voorkomen.

Dit kan met onze securityscan. Deze helpt je om kwetsbaarheden te detecteren, malware op te sporen en downtime te meten. Met de trustbadge welke je op de webwinkel kunt tonen geef je vervolgens richting klanten aan dat beveiliging bij jou de prioriteit heeft.

Malware detectie

Malware zijn programma’s die bijvoorbeeld via jouw website spam versturen of gegevens van klanten stelen. Door lekken in jouw webwinkel kunnen hackers deze malware installeren zonder dat je het door hebt. Je krijgt van ons direct een seintje wanneer er malware op jouw webwinkel staat. Zo kun je direct actie ondernemen.

Wist je bijvoorbeeld dat malware op jouw website ook zorgt voor een grote daling in de zoekresultaten?

Kwetsbaarheid van website / server

Beter is het natuurlijk om problemen vooraf te voorkomen. Veel hackers richten zich namelijk niet specifiek op jouw webwinkel, maar scannen het internet af naar beveiligingsproblemen waarvan ze gebruik kunnen maken. Zien ze beveiligingsproblemenen bij jouw webwinkel, dan maken ze daar gebruik van.

Belangrijk om deze criminelen voor te zijn. Onze software scant dagelijks jouw website op zoek naar beveiligingsrisico’s. Op deze manier detecteer je mogelijke lekken voordat deze problemen opleveren en kun je deze snel oplossen.

Altijd overzicht met het security dashboard
Altijd overzicht met het security dashboard

Uptime monitoring

Is jouw webwinkel wel altijd online? Veel webwinkels zijn soms korte tijd offline, zonder dat je het zelf door hebt. Downtime zorgt ervoor dat je potentieel orders misloopt. Met onze scan houden we in de gaten wanneer jouw webwinkel offline is en heb je toegang tot statistieken. Zo kun je jouw webhoster aanspreken op problemen en ben je zelf direct op de hoogte bij downtime.

Inclusief Up-time monitor
Inclusief Up-time monitor

Trust badge

Als webwinkel wil je natuurlijk graag laten zien dat beveiliging en veiligheid voor jou de nodige prioriteit heeft. Dat kan met onze “Trust badge”. Deze trust badge kan gezien worden als een keurmerk voor website beveiliging. Bezoekers kunnen klikken op de afbeelding om de echtheid te controleren en krijgen informatie waarop gecontroleerd wordt.

Openingsaanbieding + gratis SSL met groene balk

De eerste 25 snelle beslissers krijgen van ons een mooie openingskorting. Normaal kost dit pakket €9,95 per maand (af te rekenen per jaar), maar als openingsaanbieding betaal je slechts €7,50 per maand. Tevens krijg je een gratis Comodo EV SSL-certificaat aangeboden door SslLeader, dit certificaat kost normaal meer dan €95,- per jaar. Nu betaal je dus slechts €90,- voor een zeer complete beveiligingsscan + SSL met groene balk. Deze kosten zijn per webwinkel/url.

Kortom: 1 jaar WebwinkelKeur Security Scan + Comodo EV SSL-certificaat voor slechts €90,-

Security scan & SAAS

Maak je gebruik van SAAS software zoals Lightspeed of CCVshop, dan kunnen we de mogelijkheden beperkter zijn. Zo kun je dan vaak geen eigen SSL certificaat installeren. Lees er alles over in onze FAQ.

Meer informatie of activeren?

De security scan activeren kan door in te loggen op https://dashboard.webwinkelkeur.nl met jouw persoonlijke login. Kies dan links in het menu voor Security scan en activeer hem direct. Meer informatie over deze dienst vind je op https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/secure-virusscan-securityscan-voor-webwinkels/.

Bericht delen:
LinkedIn
Q&A Image
Niet gevonden wat je zocht?

Neem vrijblijvend contact op met één van de behulpzame specialisten van WebwinkelKeur

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *