Nieuwe website van WebwinkelKeur staat online!

Nieuwe website webwinkelkeur

Jawel! De nieuwe website van WebwinkelKeur staat online! Heuj, feestje! Afgelopen jaar zijn we met een klein team ontzettend druk bezig geweest, met het designen van een nieuwe website. Vandaag mogen we hem dan ein-de-lijk lanceren! Het heeft eventjes geduurd.. maar het resultaat mag er dan ook wezen (vinden wij tenminste :-)). We zijn uiteraard ook erg benieuwd naar jullie mening.

Modern en vanuit meerdere gebruikers

Naast dat we een modernere website wilden realiseren, die echt van deze tijd is, is de nieuwe website van WebwinkelKeur ook vanuit meerdere gebruikers gemaakt. Waarvoor komt iemand nou eigenlijk op de website? En vinden ze gauw de informatie waarvoor ze kwamen? Waar online iemand met een muisklik op je website komt, kunnen ze ook weer met één muisklik je website verlaten. Niet alleen voor webshops geldt dit verhaal, maar ook natuurlijk voor websites zoals die van ons! Naast dat we willen dat onze (potentiële) leden goed kunnen navigeren op de website, vonden we het ook bijvoorbeeld uitermate belangrijk dat de consument direct vindt wat hij of zij zoekt. Denk aan aangesloten leden, webshops die misbruik maken van het keurmerk of het aanmelden van een geschil. Op deze manier hopen we dat we het online winkelen nóg een stukje eenvoudiger maken.

Passend bij nieuw logo en nieuwe ledenpagina

Het begrip modern en hip is breed en subjectief. Wat de één van deze tijd vindt, vindt de ander weer traditioneel. Bij de nieuwe website hebben we de design laten aansluiten aan ons nieuwe logo en de nieuwe ledenpagina’s die we in 2019 al hebben gelanceerd. Gezien dat ook zéér belangrijke onderdelen van ons zijn, wilden we er een passend geheel van maken.

Overzichtelijke kennisbank

Iets wat al enige tijd op ons lijstje stond, was het verwezenlijken van een kennisbank. Een website hoort een logische navigatieroute te hebben. Zodat de bezoeker makkelijk en snel zijn of haar weg kan vinden, om zo de gevraagde informatie te achterhalen. Een labyrinth aan pagina’s, daar wordt niemand vrolijk van. Daarom hebben we hard gewerkt om relevante en belangrijke pagina’s te categoriseren, binnen één kennisbank. Binnen deze kennisbank vind je alles omtrent online veilig winkelen, het verzamelen en tonen van reviews en kun je vragen stellen over WebwinkelKeur of e-commerce binnen ons vragenforum.

Kennisbank WebwinkelKeur
Kennisbank WebwinkelKeur

Blijven optimaliseren

In een online wereld is het belangrijk om je diensten continu te optimaliseren. Daarom zullen we de komende tijd onder anderen jullie feedback in acht nemen, om de nieuwe website nog beter te kunnen maken. Jullie zijn immers één van de grote doelgroepen die gebruikmaakt van onze website. Daarom luisteren we graag naar wat jullie te zeggen hebben, over de nieuwe website van WebwinkelKeur.

Shout out!

Mooie dingen creëer je nou eenmaal samen. Naast dat we intern de krachten hebben gebundeld voor de nieuwe website, hebben we ook waardevolle hulp gehad van Web & Brand. Dankzij hun knappe koppen, expertise en designskills hebben we nu een mooi resultaat mogen neerzetten. Daar zijn wij Web & Brand heel dankbaar voor!

Logo Web and Brand nl 2019

Gefeliciteerd met de nieuwe site!
Ziet er op het eerste gezicht prima uit 🙂
Ik heb alleen nog steeds 1 puntje van kritiek (feedback);
de indeling van de vorig jaar vernieuwde ledenpagina: ik vind het nog steeds heel jammer dat klanten die op je site op de webwinkelkeur widget klikken (en dús op zoek zijn naar reviews van de betreffende webshop) niet op de review pagina maar op de zekerheden pagina komen. Ik weet dat er naast een tabje reviews staat, maar het is niet heel duidelijk dat dat een nieuw tabje is waar men op kan klikken om de reviews te zien. Ik vind dat als ze op de wwk widget klikken, ze direct op de review pagina terecht moeten komen. Mensen die verder nog info willen hebben over bijvoorbeeld de zekerheden van een webshop etc, die kunnen zelf dan verder zoeken/klikken. Maar je kunt er donder op zeggen dat klanten van een webshop die op de widget klikken in eerste instantie op zoek zijn naar de reviews (en niet moeilijk willen zoeken hoe ze daarop moeten komen)
Mocht dit niet veranderen dan zou ik het een grote verbetering vinden als er duidelijk een link zou staan met bijvoorbeeld: Klik hier om alle reviews van deze webshop te bekijken (ipv alleen het woord reviews wat er niet eens als een link of tabje uitziet)

Fijn dat de nieuwe website bevalt en goede feedback.

Als het goed is verwijzen de nieuwste widgets van ons al rechtstreeks naar de review pagina. De oude layout widget verwijst inderdaad nog naar de zekerheden. We gaan dit ook in de toekomst aanpassen, maar ik zou je nu dus aanraden de nieuwe stijl widget te installeren. Dat zou het probleem moeten verhelpen.

Goede site ik vind ‘t alleen jamer dat je soort locked in bent on reviews te verzamelen al laadt Google en FB meestal wel in. Mensen om dubbele reviews vragen is ook nogal belastend. Ik heb ze liever op Google staan

Waarom verzamel je liever reviews via Google? Wij vinden een groot gebrek daar o.a. het gebrek aan moderatie opties…

Daarbij proberen we wel mooie opties te bieden zoals je Google Reviews ook bij ons tonen. De review optie uitzetten doen we niet, gezien we het belangrijk vinden dat iedereen ons via reviews kan voorzien van feedback, waarmee we de kwaliteit van onze leden kunnen beoordelen.