Zifera

Zifera,
bouw mee aan een groener internet!

Take part in a greener internet

Zifera werkt aan een duurzamer internet. Dat doen we door jou te helpen de klimaatafdruk van je website te verkleinen. We berekenen de CO2 uitstoot en je krijgt tips voor optimalisatie per webpage. Daarnaast kun je je CO2 automatisch compenseren. Kenmerkend is het overzichtelijke dashboard met gemakkelijke toegang tot alle informatie. Is jouw organisatie klaar voor de volgende stap in duurzaamheid? Maak nu jouw webshop klimaatneutraal!

Aanpak

Misschien ben je al ver met duurzaamheid, maar is dit de eerste keer dat een duurzame website op je radar komt. Dat kan goed zijn, het was tot nu toe niet makkelijk om achter de CO2 uitstoot van je website te komen. En iets wat je niet kunt meten, kun je niet verbeteren. Met een slimme innovatie zijn we er met Zifera eindelijk in geslaagd om geautomatiseerd precieze berekeningen te maken van de voetafdruk van jouw website. We willen ook dat je meteen aan de slag kunt met verbeteringen. Op je persoonlijke dashboard zie je per pagina waar je je website kunt optimaliseren. Een efficiency score per pagina geeft bijvoorbeeld aan waar je door een beter fotoformaat minder kilobytes onnodig over het web laat gaan.

Ben je al aan de slag met het duurzaam versturen van je pakketjes? Dan is onze blog waarin wij hebben uitgezocht wat de verhouding van pakketjes versturen versus online shoppen een must read!

Zifera is uniek

Zifera is een NL’e start-up met één doel: het internet duurzamer maken. Er is geen tool dat zo precies de klimaatimpact van jouw webwinkel kan berekenen, verminderen en klimaatneutraal kan maken. Met onze klimaatneutrale badge en certificering profileer jij je op duurzaamheid. Wist je bijvoorbeeld dat 80% van de mensen koopt liever bij bedrijven die zich inzetten voor duurzaamheid.

Gebruik je Google Analytics, Simple Analytics, Plausible of Matomo? Maak gebruik van de makkelijke integraties. Log in, koppel Zifera en je bent klaar.

Zifera tarieven

Zifera werkt met abonnementen, per jaar of maand. Een volledige website, ongeacht grootte en bezoekersaantallen is als lid van Webwinkelkeur €6,35 per maand / €63,50 per jaar (15% korting, excl. btw). Daarnaast hebben we ook een volledig functionele gratis proefperiode van 2 weken. We hanteren scherpe tarieven en natuurlijk altijd gratis service.

Geen adder, maar let wel even op. In het abonnement compenseren we de eerste 25 kilo CO2 uitstoot per maand. Meer uitstoot compenseren voor een klimaatneutrale website kan met een druk op de knop op het dashboard geregeld. Zo hopen we jou te motiveren eerst jouw website te optimaliseren. Zodat je daarna minder kosten hebt aan CO2 compensatie (en uitstoot voorkomen is natuurlijk het allerbeste voor het klimaat). Daarnaast hou jij zo ook de regie om CO2 compensatie ergens anders te doen of nog niet te doen.

Exclusief: ledenvoordeel 15% KORTING

Als lid van Webwinkelkeur krijg je 15% korting op je abonnement bij Zifera. Geen extra kosten voor extra traffic of andere verborgen kosten.

Voor de kortingscode kijk je binnen je WebwinkelKeur dashboard onder ‘Ledenvoordeel’.

Website
www.zifera.io
CO2 compensatie
Via Zifera
  • inzicht in online klimaatimpact
  • integratie analysetools
  • klimaatneutrale website