Rich snippet sterren in de Shoppagina Webwinkel

Rich-Snippet sterren zijn de sterren in de organische zoekresultaten van Google (dus niet de sterren in de Google Ads ). De rich snippet sterren zijn primair bedoeld om bijvoorbeeld productreviews in de zoekresultaten weer te geven om zodoende de zoekresultaten te verrijken met andere informatie. Ze zijn echter ook te gebruiken om de voorpagina van je webwinkel van sterren te voorzien in de zoekresultaten. Dit is echter wel op eigen risico, het beleid van Google met betrekking tot het gebruik van Rich-Snippets kan in de toekomst wijzigen.

Het gebruik van Rich-Snippets middels Shoppagina is eenvoudig te regelen. Allereerst moet de shoppagina koppeling geactiveerd worden.

Na activering van de koppeling is de rich snippet code eenvoudig te plaatsen met de volgende stappen:

1. Login op je shoppagina webwinkel. Klik op Bewerk Webshop.
  2. Ga nu bovenaan (linker menu) naar Pagina’s beheren en kies voor Pagina overzicht.
  3. Klik bij de pagina Webshop op bewerken.
  4. Bepaal de plek waar je de rich snippet wilt plaatsen, bijvoorbeeld de Pagina footer.
  5. Kies onder Externe koppeling voor de optie “WebwinkelKeur Rich Snippet”.
rae
WebwinkelKeur rich snippets
  1. Kies op toepassen en vervolgens voor Opslaan om de wijzigingen op te slaan.
  2. Bekijk nu je webwinkel en je ziet op de gekozen plek de Rich Snippet verschijnen. Google bepaalt vervolgens zelf of de sterren in de zoekresultaten worden weergegeven. Dit duurt minimaal enkele dagen, omdat Google je webwinkel moet indexeren.

Ja heel jammer! Ik ben onlangs overgestapt naar een duurder pakket van WebwinkelKeur, maar de rich snippers sterren zijn foetsie, verdwenen. Ondersteuning voor Joomla? Helemaal niets! Ik baal er wel van hoor jongens. Voorheen werkte dit prima, maar de sterren zijn verdwenen evenals jullie ondersteuning. Echt heel erg jammer!

Matheos, neem even contact met ons op per e-mail, dan kunnen we achterhalen wat er precies mis gaat. Aan onze Joomla module is namelijk niet veranderd…