Sidebar beter geschikt voor lage resoluties

Enkele maanden geleden introduceerden we bij WebwinkelKeur de geheel vernieuwde sidebar. Deze is enthousiast door jullie ontvangen. Bij de lancering van elke nieuwe functionaliteit leren we echter ook van jullie vragen en feedback hierover. Vandaar dat we vandaag een hele mooie update lanceren waarin de puntjes op de i gezet zijn en de sidebar nog gebruiksvriendelijker is.

Sidebar geschikt voor lagere resoluties

Een belangrijk feedbackpunt welke van jullie ontvingen was dat de sidebar wat te snel in de “mobiele modus” ging. De mobiele modus is bedoeld voor kleine schermen zoals die van telefoons en tablets. Ook bij kleine laptops werd de modus echter al snel geactiveerd. Dit hebben we aangepakt waardoor de “normale sidebar” nu ook goed werkt op laptops met een lagere resolutie.

De "normale sidebar" links in beeld
De mobiele sidebar onder in beeld

Links de “normale sidebar” links in beeld, rechts de mobiele sidebar onder in beeld

Meer configuratie opties voor mobiele sidebar

De mobiele sidebar neemt een stuk minder ruimte in dan de normale sidebar. Op een klein scherm is de ruimte immers beperkt. Toch kwam het soms voor dat onze mobiele sidebar net boven een winkelwagen button of livechat knop geplaatst werd. Dat is natuurlijk vervelend. Vandaar dat we jou nu zelf laten instellen waar de mobiele sidebar verschijnt. Plaats hem eenvoudig linksboven, minden boven, rechtsboven, linksonder, middenonder, rechtsonder of stel op de pixel nauwkeurig in waar hij moet verschijnen.

Mobiele sidebar geheel naar eigen wens te configureren
Mobiele sidebar geheel naar eigen wens te configureren

Configuratie scherm bijgewerkt

De sidebar is geheel via het dashboard in te stellen. Dat kan door in te loggen op dashboard.webwinkelkeur.nl en vervolgens naar Installatie > Sidebar & Tooltip te gaan. We hebben de pagina geheel aangepakt met uitleg zodat het onderscheid tussen de diverse functies duidelijker is. Hiermee is het nog eenvoudiger om de WebwinkelKeur intergratie te regelen zoals jij het wilt.

De configuratie pagina maakt nu duidelijk onderscheid tussen de sidebar, mobiele sidebar en de tooltip

Oude sidebar uitgefaseerd

Zoals aangekondigd gaan we de oude sidebar uitfaseren. Dit betekend dat de komende maanden de nieuwe sidebar automatisch bij al onze leden actief zal worden. Je krijgt enkele dagen voordat we de nieuwe sidebar onder jouw account activeren automatisch een e-mail hierover.

Oudere versie van onze modules?

Ben je al langere tijd lid bij WebwinkelKeur? Heel mooi, het kan dan echter voorkomen dat je de instellingen van de sidebar via jouw module hebt geregeld. In die gevallen is het raadzaam om de nieuwste versie van de WebwinkelKeur module te installeren.

Lightspeed klant?

Ook Lightspeed klanten raden we aan om allereerst de Lightspeed App van WebwinkelKeur opnieuw te installeren. Vergeet daarbij niet om de javascript integratie aan te vinken bij de APP instellingen.