“Hoe klein je ook bent, je bent nooit te jong om er hip uit te zien!”

webshop tinymoon

Webwinkeliers in hart en nieren. Dat zijn onze leden zeker! Daarom zetten we ze graag eens in de zoveel tijd in het zonnetje. Vandaag is het de beurt aan tinymoon. Een webwinkel met een ode aan moeder Tiny, dochter Isis en specialisatie in hippe kinderkleertjes. Hun motto is dan ook  “Hoe klein je ook bent, je bent nooit te jong om er hip uit te zien! Vandaar ook de pay-off: hip to be little!”. Je leest hun verhaal hier!

Hoe is jouw webshop ontstaan?

Het begon allemaal 6 jaar geleden met de geboorte van onze dochter ‘Isis Moon’. Door haar en alles wat ik had geleerd van mijn moeder ‘Tiny’ plus mijn passie voor mode maakte ik een harembroekje en verbond daarmee de twee belangrijkste vrouwen uit mijn leven alsnog aan elkaar. Alsnog, want mijn moeder overleed aan ALS nèt voordat Isis werd geboren. En zo ontstond tinymoon.

Ik zei mijn baan op en verwezenlijkte mijn droom: hippe handgemaakte kleertjes voor kleintjes maken. Het avontuur was begonnen… Mijn moeder en Isis zijn nog élke dag mijn grote muzen en mijn missie blijft onveranderd vanaf dag één: zoveel mogelijk mensen blij maken met mijn duurzame handgemaakte baby- en kinderkleding. En daar doe ik het iedere dag met veel passie voor!

Carola Isis tinymoon Home slider zonder button

Wat maakt tinymoon?

Handgemaakte ‘kleertjes voor kleintjes’ vanaf maat 50/56 tot en met 134/140. De collectie bestaat uit diverse broekjes*, jurkjes, rokjes, shirtjes en matching accessoires zoals sjaals, haarbandjes, mutsjes en Basics om elk setje compleet te maken. Het zit extra lekker doordat ze stuk voor stuk gemaakt zijn van allerfijnste stoffen. We vinden dat het vernieuwend, praktisch en altijd nèt even wat anders is. Perfect voor een cadeau of voor jezelf.

Het begon met een harembroekje inmiddels zijn er 5 soorten broekjes*: flared, harem, drop crotch, legging en een Ibiza harem. En alles maken we met de hand in dubbele maten. Dubbele maten, dubbel plezier! Ook hebben wij een handige maattabel voor als je twijfelt aan de maat.

Hoe onderscheidt tinymoon zich van andere online kinderkleding shops?

Het begint met pure passie. Het komt van binnenuit – dat maakt al het wezenlijke verschil. Ik doe het met liefde, een ode aan mijn moeder. Ik proef nog waarom. Eerlijke en échte producten, hip, super comfortabel en die altijd net even anders zijn. En in Nederland ambachtelijk met de hand worden gemaakt en daarmee garant staan voor lang plezier en blije gezichten, want dat is de missie: “Mensen groot en klein blij maken, waar dan ook ter wereld!”. Ik sta voor iedereen klaar en hou van het persoonlijke contact, dat gaat bij mij vanzelf. Een kop, romp en staart zo hoort dat vind ik. Echt servicegericht werken naast een kwaliteitsproduct leveren, daarmee maak je het verschil.

Hoe gaan de zaken?

webshop tinymoon

Goed! We verkopen inmiddels via meerdere kanalen. Uiteraard online via tinymoon.nl en in een paar speciaal geselecteerde fysieke winkels die aansluiten bij onze merkwaarden (daar mogen er altijd meer van in Nederland en Vlaanderen). Onlangs is Bol.com aan het rijtje toegevoegd en daar blijft het niet bij… Organisatorisch zorgt de groei voor de nodige aanpassingen en uitdagingen, maar die gaan ook de verdere groei van tinymoon helpen borgen. Kortom, het gaat goed. Wat begon met één broekje is uitgegroeid dat een echt merk en daar ben ik elke dag ongelofelijk trots op!

Hoe ziet de toekomst er voor tinymoon uit?

Weer een stapje gegroeid. En vooral nog altijd vasthoudend aan dezelfde waarden en reden waardoor ik begonnen ben. Gedreven door passie en met als doel zoveel mogelijk mensen blij blijven maken! Ik ben nu met de nieuwe collectie bezig en dat vind ik ook heerlijk om te doen. Knippen, plakken, uitdenken, snijden, samples maken en straks, verrassen met de leukste nieuwe hippe kleertjes. We hebben sinds deze maand ook officieel de trademark™ status voor alle Europese lidstaten, dat zegt misschien ook wel genoeg over de snode toekomstplannen, maar het allerbelangrijkste vind ik zo dicht mogelijk bij je zelf zijn, blijven en plezier hebben én vooral ook geven…

Waarom een webshop keurmerk?

Een goed keurmerk geeft vertrouwen, zo simpel is dat. Het is imago versterkend en onderstreept kwaliteit. Het WebwinkelKeur keurmerk is zo een betrouwbaar, professioneel keurmerk en geeft precies dat vertrouwen. En het biedt een praktisch podium voor klanten om eenvoudig een beoordeling na een bestelling te geven door middel van sterren of met een toelichting erbij. En dat werkt voor mij. Het geeft concrete feedback en dus inzichten, is leerzaam, het nodigt uit, geeft bevestigingen, zorgt voor trotse momenten en meer. Dat is belangrijk om te hebben en om aan vast te houden.

Hoe ervaar je onze diensten?

WebwinkelKeur klikt door de korte lijnen en het persoonlijke aspect, dat vind ik super belangrijk want zo ben ik ook. Samen elkaar verder brengen, met de juiste motivaties, die partijen heb je om je heen gewoon nodig als ondernemer. Bouwstenen noem ik dat. Dat is de reden waarom ik zo blij ben met WebwinkelKeur en het resultaat van inmiddels 461 reviews via WebwinkelKeur en 146 reviews via Facebook, is mijn gemiddelde een 9,7! Je snapt, ook hier ben ik ongelofelijk trots op en de reacties lees ik nog dagelijks waar ik zelfs nog van kan gaan blozen. Je maakt me niet gelukkiger dan terug te horen via een e-mail of met een foto hoe de kleertjes staan. Een drijfveer pur sang.

Ledenpagina tinymoon
Ledenpagina van tinymoon

Heb je een gouden tip voor de medewebwinkelier?

Ik doe het vanuit pure passie. En persoonlijk! Voor mij is dat de grootste win voor je zelf om het vol te houden, ik geloof ook heilig dat je het enkel op die manier de oprechtheid van een product en de bijbehorende passie overbrengt op de klant, en succesfactor voor een onderneming. Dat zijn mijn 3 P’s als gouden tip plus een missie hebben als drijfveer waar je elke dag blij van wordt.