agriwebshop

Murat asked 3 jaar ago
Beste Ik heb recenteijk bij agriwebshop 10 kilo carbid gekocht voor onze molshopen en ondertussen heb ik me toch bedacht om bestelling te annuleren. De omdoos heb ik zelfs niet opengemaakt en heb het direct tijdens bestellen via mail al aangegeven maar wde bezorgers hebben het pakje bij mij achtergelaten in de tuin, terwijl er niemand thuis was om het pakje te accepteren. Nu staat er duidelijk op website van Agriwebshop dat ze niet retour accepteren, en via mail contact heb ik begrepen dat dit is omdat het een ADR product is en dat bij retour deze vernietigd moet worden.  Is het nu rechtsgeldig dat ze op de site vermelden dat er geen retour wordt geaccepteerd? groet Murat
Connor Rakers Staf answered 3 jaar ago
Beste Murat, Bedankt voor je vraag! Zou je me kunnen laten zien waar op de site wordt vermeld dat deze producten niet worden geaccepteerd? Ik zie hier namelijk wel dat bepaalde producten worden uitgesloten als deze bijvoorbeeld gebruikt of beschadigd zijn (wat overigens niet mag), maar niet dat bepaalde soorten producten worden uitgesloten. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Connor
MURAT answered 3 jaar ago
Hi Connor, zie op de site: https://www.agriwebshop.com/mollen-carbid?search=carbid, onderin de site. Ik heb ook nog gemailed en volgens mij is het ook niet rechtgeldig maar ze houden er aan vast dat dat wel zo is en dat dat in de voorwaarde staat. ook vermelden ze dat het een ADR product is en dat ze dit moeten vernietegen als ik het terugstuur. vind het allemaal ongeloofwaardig. LET OP, verpakt mollencarbid kan niet retour worden genomen i.v.m, dit product speciaal voor u wordt verpakt en binnen een aantal dagen opgebruikt moet worden! het klopt niet dat carbid binnen aantal dagen opgebruikt moet worden. carbid in gesloten verpakking gaat 4 jaar mee, las ik ergens op hun site. Dat speciaal verpakt begrijp ik ook niet echt, het is gewoon in een emmer.
Connor Rakers Staf answered 3 jaar ago
Hi Murat, Het kan inderdaad niet zo zijn dat het carbid niet retour kan worden genomen omdat het speciaal voor de klant wordt verpakt. Dit is geen wettelijke grond om het herroepingsrecht uit te sluiten. Een beperkte houdbaarheid van het carbid zou wel een uitsluitingsgrond kunnen zijn, maar alleen als het carbid werkelijk niet langer houdbaar is. Ik zie dat Agriwebshop niet bij ons keurmerk is aangesloten. Ik zou je daarom aan willen raden om contact op te nemen met de winkel en je standpunt toe te lichten. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag. Verder wens ik je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groet, Connor