Skip to content

B2B restock kosten

DWQA QuestionsCategorie: JuridischB2B restock kosten
WGM Schoffelmeijer asked 1 maand ago
Hallo, ik heb zakelijk een softwarepakket besteld bij een B2B winkel met keurmerk Thuiswinkel Zakelijk (Central Point). De software bleek niet nodig en wil ik ongeopend retourneren maar nu moet ik ‘restockkosten’ betalen, eerst van 50 euro en nu uit coulance 25 euro, conform hun algemene voorwaarden.

Hier ben ik kennelijk mee akkoord ben gegaan bij de bestelling. (Niemand leest die voorwaarden). Ik ben het er niet mee eens. Is zo’n voorwaarde wettelijk toegestaan, moet ik betalen of kan ik terecht bezwaar maken?

1 Antwoorden
caleni Staf answered 1 maand ago

Helaas is het bij B2B zo dat de voorwaarden leidend zijn, althans wanneer je de software zakelijk hebt aangeschaft.

Dit betekent dat wanneer je bij bestellen akkoord gaat met de voorwaarden, je deze ook zult moeten naleven. Je geeft aan dat deze winkel lid is bij Thuiswinkel Zakelijk, ik zou je willen adviseren om dan contact op te nemen met hen in plaats van met ons. 

Uiteraard geven wij je wel graag antwoord.

Je antwoord