Beschadigd artikel

DWQA QuestionsCategorie: Beslis meeBeschadigd artikel
Annelies Oskam asked 2 jaar ago
Goedenavond, Wij hebben vandaag een artikel retour gekregen waar de voet beschadigd is, dit was absoluut niet zo toen wij het verstuurde. Mevrouw heeft zich niet aan ons retour proces gehouden, niks ingevuld en gemaild naar ons. Nu zegt ze, nadat ik gemaild heb dat dit artikel kapot aan kwam, nav ons inpak beleid kan dit absoluut niet. Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. Jullie toevallig wel een idee?
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Annelies,   Het is altijd vervelend en frustrerend om een beschadigd artikel te ontvangen. Dit geldt zowel voor een consument als winkelier. De wet geeft aan dat het risico van verzending voor de verzender is. Als de klant aan had gegeven dat het artikel beschadigd was binnengekomen, hoorde jij te bewijzen dat het pakket in goede staat was verzonden.   Als het pakket retour wordt verzonden zonder vooraf aan te geven dat het al beschadigd was, is het moeilijker om na te gaan wanneer de schade is ontstaan. In principe blijft de verzender verantwoordelijk voor de schade. Bij een retour ligt de verantwoordelijkheid bij de klant. Je kunt een retour niet weigeren, maar wel de waardevermindering of schade doorberekenen aan de klant. In deze blog kun je er meer over lezen.   PostNL heeft bijvoorbeeld een regeling voor beschadigingen die zijn ontstaan tijdens het transport. Hierover kun je op deze pagina meer lezen. Als het om een klein bedrag gaat, is coulance misschien wel de oplossing. Hierin moet je je afvragen hoeveel je over hebt voor klanttevredenheid.   Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je een succesvolle dag toe.