Creditering kosten

DWQA QuestionsCategorie: JuridischCreditering kosten
Peter Smeehuijzen asked 3 jaar ago
Goedemiddag  Ik heb enige tijd geleden drank besteld bij Drankgigant de drank is niet thuis bezorgd maar bij een afhaalpunt PostNL beweert thuis te hebben aangebeld maar ons niet thuis bevonden een leugen want we zijn beide de hele dag thuis geweest daar kregen we een  mail van ik ben fysiek niet in staat een pakket van 12 kilo op te halen alzo geen vervoer en niemand die het voor mij kan ophalen.
na 7 dagen is het pakket retour gegaan.
ik heb nadat ik een mail ontvangen had dat het pakket bij het afhaalpunt was aangekomen Drankgigant op de hoogte gebracht dat ik af zog ven de aankoop en bij deze dus geannuleerd was
nu krijg een mail dat zij de retourzending hebben ontvangen vandaag een nota voor creditering kosten van 6,95 het is nog in onderzoek bij Postnl zij bewerendat ze aan de deur zijn geweest maar bewijs kunnen zij niet laten zien volgens mij. Wat kan ik doen.?

met vriendelijke groet    Peter  Smeehuijzen
Lana answered 3 jaar ago
Beste Peter, bedankt voor je mail. Wettelijk gezien is de verzender verantwoordelijk voor de zending totdat de ontvanger (jij in dit geval) het pakket heeft ontvangen, hieronder vallen ook de bijkomende kosten. De webwinkel hoort dus de verzendkosten niet in rekening te brengen aangezien jij het pakket nooit in ontvangst hebt genomen. Hoop dat je hier iets mee kunt! ^Lana