Foute Bestelling Marley Spoon box retour gestuurd, moet betaald worden door M.S

DWQA QuestionsCategorie: JuridischFoute Bestelling Marley Spoon box retour gestuurd, moet betaald worden door M.S
Nora asked 2 jaar ago
Goedendag, naar meerder mail verkeer van en naar Marley Spoon heb ik een 2de herinnering van betalen gehad met €5,- aan administratie kosten, totaal €49,93, bij het niet betalen zullen er verdere stappen ondernomen worden en er extra kosten in rekening worden gebracht. Het ging zo… Ik heb een gratis box ontvangen via een klant van mij , ik was zeer enthousiast en bestelde de week erna nog een box, ik kon alles wijzigen b.v zoals keuzes van de maaltijden maar ook de dagen van leveringen, ik liet het op zondag komen, ik had liever maandag maar die keuze was er niet. De volgende box was ook alweer in aantocht, die kon je wijzigen voor een bepaalde dag, ik keek naar de maaltijden en paste die ook weer aan zo ook de dag van levering, nu zat de maandag er wel bij dat paste me beter, zo werd de zondag verschoven naar de maandag, zo is het gegaan. Dus toen ik zondags laat op de avond  thuis kwam lag er een box van Marley Spoon in de tuin, vreemd dacht ik daar is iets niet helemaal goed gegaan. De box heb ik open gemaakt en de dag erna uit gekookt, toen werd er aan gebeld door de bezorger rond 18.30uur met de Marley Spoon box ik zei dat klopt niet want ik heb er gisteren 1 bezorgd gekregen, hij belde met iemand en nam de box mee terug.
Nu had Marley Spoon het bedrag van mijn rekening gehaald, de box die ik had aangenomen maar ook de retour box, die heb ik weer terug laten storten op m’n eigen rekening. ik kreeg een mail van M.S om te betalen, daarover hebben wij contact gehad hoe het is verlopen maar zij willen dat ik het betaal, ik weiger dat omdat ik niets heb ontvangen/ aangenomen, de box is netjes retour gegaan, zij zeggen er kosten aan hebben gehad en nu moet ik dat volledige bedrag betalen wat nu ook met €5,- is verhoogd. Wie staat er in zijn recht? En moet ik de box echt betalen? Met vriendelijke groet, Nora Bigler
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Nora,   Bedankt voor jouw vraag. Erg vervelend dat je een rekening hebt gekregen voor de een box die je aan de deur hebt geweigerd en dat je daarnaast ook nog een extra administratiekosten moet betalen.   Wanneer je een bestelling weigert aan de deur wordt dit gezien als een annulering van de bestelling. In sommige gevallen mogen er wel annuleringskosten in rekening worden gebracht, maar hierover hoor je duidelijk geïnformeerd te zijn geweest vóórdat je de bestelling hebt geplaatst.   Daarnaast mogen sommige producten worden uitgezonderd van het herroepingsrecht. Dit geldt bijvoorbeeld voor verse producten met een beperkte houdbaarheid. Volgens artikel 6:230m lid 1 sub k BW hoort de consument op een duidelijke en begrijpelijke wijze geïnformeerd te worden over de eventuele beperkingen van het herroepingsrecht, vóórdat je de bestelling plaatst.   Hierbij raad ik je aan om hierover nogmaals contact met M.S. op te nemen en eventueel contact opneemt met jouw rechtsbijstandsverzekeraar of Het Juridisch Loket
Nora answered 2 jaar ago
Beste Ismail, dankjewel voor de snelle reactie, ik neem eerst weer contact op met Marley Spoon en evt rechtsbijstandsverzekering. Nogmaals Hartelijk dank!