Taal sidebar veranderen

DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpTaal sidebar veranderen
Jasper asked 4 jaar ago
Hi,  Onze Franse webshop krijgt een Nederlandstalige sidebar, terwijl de taal is ingesteld afhankelijk van de URL, hoe kunnen we dit oplossen?
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Beste Jasper, Bedankt voor je vraag. De sidebar instelling op basis van url werkt alleen als je website urls er zo uit zien: domein.com/fr/ domein.com/de/ etc. Kortom wanneer je meerdere talen binnen dezelfde domeinnaam gebruikt. In jouw geval zie ik dat je voor elk domein een aparte domeinnaam gebruikt. De aangeraden oplossing is dan om per domein een aparte aanmelding bij ons te doen zodat elke domeinnaam een apart profiel krijgt. Hierbij kun je dan bij elk profiel de standaard taal instellen. Het is eigenlijk noodzakelijk dat elke domeinnaam bij ons bekend is en goedgekeurd is. Technisch zou je er ook voor kunnen kiezen om de instelling voor taal te zetten op "Basseer de taal op het "lang" attribuut van de ", met die optie detecteert onze sidebar automatisch welke taal de pagina heeft en past zich daarop aan. Dat zou ook bij jouw domein moeten werken. Een alternatief is eventueel om in de code middels javascript de taal van de sidebar aan te passen. Hoe dit werkt staat beschreven op https://dashboard.webwinkelkeur.nl/general/api#javascript_sidebar_tooltip . Daar is alleen wel een klein beetje technische kennis voor nodig. In de praktijk komt dit neer op het toevoegen van een regel code die er zo uit ziet: _webwinkelkeur_language = "fra"; . Per domein zul je dan in de code de taal moeten aanpassen. Ik hoop dat je er met deze uitleg uit komt. Succes.