Gemiddelde beoordeling ophalen client side

DWQA QuestionsCategorie: TechniekGemiddelde beoordeling ophalen client side
Boaz de Jong asked 4 jaar ago
Hi, Ik wil graag onze gemiddelde score weergeven in text in de header. Daarvoor wil ik de score opvragen bij de wwk api. Het probleem is dat ik deze request alleen client side kan doen, in het shopify thema, en daarmee dus mijn api key openbaar maak. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een api key te krijgen waarmee ik alleen de gemiddelde score kan opvragen, en verder dus geen uitnodigingen kan versturen?
Marcel Landeweerd Staf answered 3 jaar ago
Hi Boaz, Allereerst leuk dat je eigen ontwikkelingen met ons systeem wilt doen. Helaas is onze API niet bedoeld om publiek te gebruiken op de manier die je wilt. Dit zou naast dat je API sleutel publiek wordt namelijk ook zorgen voor een verzoek naar onze API bij elke bezoeker. Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Wel denk ik dat wat je wilt eenvoudiger gerealiseerd kan worden. Ik zou je aanraden om daarvoor onze widget te gebruiken uit ons dashboard. Via de widget generator kun je bijvoorbeeld de widget kiezen met de naam "Balloon" deze geeft de score weer zonder verdere poespas. Deze kun je vervolgens met CSS van je eigen styling voorzien. De documentatie hiervoor staat op https://dashboard.webwinkelkeur.nl/general/api onder Javascript Widget. Met de parameter "CSS" kun je jouw eigen .css bestand inladen bij de widget. Op die manier kun je hem eenvoudig personaliseren. Wil je het toch op een andere manier verwerken in je thema dan is er nog een alternatief. Ik zou je dan aanraden zelf ergens op een goedkoop hostingpakket een script (PHP?) te plaatsen dat onze API met sleutel aanspreekt, de output cached en vervolgens zonder API sleutel weergeeft zodat jij dit in jouw thema kan gebruiken.  Hoop dat dit je vraag beantwoord. Succes! Mocht je wat gemaakt hebben, dan vinden we het altijd leuk als je dat deelt, dan kunnen andere leden ook zien wat er mogelijk is met onze software :) . Gr. Marcel