geschrevenn op de doos

DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpgeschrevenn op de doos
Sasa asked 4 jaar ago
Ik heb een badkamer vloerwisser besteld en ongeopend teruggestuurd. Het adres en retournummer heb ik op de doos geschreven, waardoor zij zeggen dat de doos nu \" beschadigd\" is en het product niet meer verkoopbaar.
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Sasa, Voor het herroepingsrecht mag het aanwezig zijn van de originele verpakking geen eis zijn. Wel mag een verkoper vragen om de originele verpakking mee terug te zenden, maar het mag niet verplicht worden. Als je dit dus wel doet, maar de verpakking is niet meer in de originele staat, dan kan dat ook geen reden zijn om de retour af te wijzen. In dit geval zal de webshophouder dan ook, op basis van wat je mij vertelt, de vloerwisser moeten terugnemen. Meer over het herroepingsrecht lees je hier: https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/ en hier https://www.webwinkelkeur.nl/het-herroepingsrecht-hoe-zit-het-precies/ In beide artikelen lees je ook dat het openen van de verpakking, of zelfs het ontbreken van de verpakking, geen reden is om een retour af te wijzen.  Groet, Asoka