Handmatige productreviews / via api

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsHandmatige productreviews / via api
Lorenzo Boers asked 1 jaar ago

Goedemorgen,

Wij voeren installaties uit voor onze producten en zouden na de installatie graag productreviews ontvangen voor op de site / google.

Hoe kunnen we dit het beste instellen. Ik kan hier eventueel wat voor bouwen in combinatie met jullie API, maar ik dacht misschien is hier een makkelijkere manier voor.

Lorenzo Boers

Goedemiddag Lorenzo,

Ik zie dat de website op Wordpress/Woocommerce draait. Hiervoor hebben wij een plug-in waarmee je kunt instellen wanneer de uitnodigingen worden verzonden.

De uitnodigingen voor de reviews worden pas verzonden nadat de orderstatus verandert naar afgerond. Als je de status pas na de installatie op afgerond wijzigt, wordt de uitnodiging voor de geïnstalleerde producten aangemaakt en na het ingestelde aantal dagen vertraging verzonden.

De feed van de ontvangen productreviews kun je vervolgens in Google merchant center uploaden. Op deze pagina vind je meer informatie over Google Shopping.

Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je veel mooie product reviews toe!

Lorenzo Boers answered 1 jaar ago

Hoi Ismail,

Bedankt voor de snelle reactie. Dat is al ingesteld en werkt goed. Echter voeren wij ook installaties uit waarbij wij de producten meenemen in een offerte en dus niet via Woocommerce verkopen. Graag zal ik nadat de installatie plaats heeft gevonden handmatig (of via de API) een uitnodiging sturen naar de klanten om het product te beoordelen.

Hoe kan ik dat het beste instellen?

Hoi Lorenzo,

Fijn om te horen dat de standaard uitnodigingen voor de productreviews goed werken.

Je zou de bestelling ook in Woocommerce handmatig kunnen invoeren en de geleverde producten aan de bestelling toevegoegen. Tijdens het maken van de bestelling kun je de geleverde producten toevoegen aan de bestelling en de status van de bestelling gelijk op afgerond zetten. Dat zorgt er ook voor dat er een uitnodiging voor die producten worden aangemaakt. Dit lijkt mij de makkelijkste weg.

Mocht je het toch via de API willen laten aanmaken raad ik je aan om onze API documentatie daarvoor te raadplegen.

Ik hoor het graag als je er nog vragen over hebt en wens je een zonnige dag toe!

Lorenzo Boers answered 1 jaar ago

Oke duidelijk! Dankjewel Ismail. Ik denk dat ik in dat geval API calls ga uitvoeren. Ik heb in de documentatie ondertussen kunnen vinden hoe.

Hier. Mocht iemand ooit een soortgelijke oplossing nodig hebben.

Graag gedaan Lorenzo!

Ik wens je succes met de API en mooie product reviews toe!