Herroepingsrecht - deel van bestelling

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsHerroepingsrecht – deel van bestelling
Marvin de Groot asked 3 jaar ago
Als ik de regelgeving omtrent herroepingsrecht lees wordt er (standaard) van uit gegaan dat de complete bestelling retour komt en dat de complete aankoop inclusief verzendkosten worden gecrediteerd. "U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd." Tekst is gekopieerd uit de voorbeeld tekst van Webwinkelkeur. Wat is de regelgeving als er een deel van de bestelling wordt aangemerkt door de klant als herroeping en retour wordt verzonden?
  1. Mag een bestelling deels teruggezonden worden aangemerkt als herroeping / bedenktijd?
  2. Als een deel wordt teruggezonden, moet je dan ook de verzendkosten of een deel van de verzendkosten crediteren?
  3. Wat als een deel wordt teruggezonden om te ruilen, valt dit dan ook onder herroeping / bedenktijd?
Op internet veel gezocht en gelezen maar kan hier eigenlijk nergens iets over terug vinden. Wij verkopen veel losse producten in verschillende kleuren en maten (van lage waarde) waarbij dus de mogelijkheid bestaat dat bovenstaande een keer voorkomt.   Alvast bedankt voor de te nemen moeite, Marvin de Groot
Lana answered 3 jaar ago
Beste Marvin, bedankt voor je bericht! Een deelretour/ruiling valt wel onder het herroepingsrecht en moet je dan ook retour nemen. Over de verzendkosten hiervan hebben wij destijds een blog geschreven. Die vind je via de volgende link: https://www.webwinkelkeur.nl/gratis-verzending-boven-drempelbedrag-en-deelretour/. Hopelijk heb ik hiermee meer duidelijkheid kunnen geven! ^Lana