Hoe lang duurt het voordat de google snippet met ***** te zien is?

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsHoe lang duurt het voordat de google snippet met ***** te zien is?
Ingrid Gorter asked 3 jaar ago
Goedemorgen, Mijn website bouwer heeft de 1,5 dag geleden de rich snippet code voor google in de website gezet.
Ik zie nog niets.... Ik heb pas 4 reviews maar wel 5* hoelang duur het voordat de ***** zichtbaar zijn in de google zoek resultaten?
caleni Staf answered 3 jaar ago
Goedemorgen Ingrid, Hartelijk dank voor je bericht/ e-mail. De sterren in de onbetaalde zoekresultaten zijn rich snippet sterren. Sinds begin 2020 is het niet meer mogelijk om met site reviews de sterren in de onbetaalde zoekresultaten van Google te bemachtigen. Je leest alles over deze beleidswijziging van Google op https://www.webwinkelkeur.nl/google-wijzigt-weergave-rich-snippet-sterren/ . Hoe het dan komt dat er soms nog wel gele sterren in Google te vinden zijn? Een goede vraag. Enerzijds kan het gaan om sterren in de advertenties, dit zijn de Google Ads. Deze zijn nog steeds gewoon via ons te activeren. Meer informatie hierover vind je in het dashboard onder promotie > Google Seller Rating. Ook de sterren in de onbetaalde zoekresultaten komen nog maar, maar het gaat dan vaak om reviews die niet over de webwinkel zelf gaan. Zo kan een pagina over Product X met reviews over Product X nog wel sterren in Google tonen. Ook jouw ledenpagina bij WebwinkelKeur heeft nog gewoon Google Sterren, want het onderwerp van de pagina is jouw webwinkel en wij als onafhankelijke partij verzamelen hierop reviews over jou. Wat dus niet meer kan is jouw gemiddelde webwinkelscore gebruiken om sterren te krijgen bij jouw webwinkel.  Ik hoop dat je met deze informatie geholpen bent, mocht je vragen hebben dan helpen wij je graag.