Hondenkussen

M asked 2 jaar ago
Goedemiddag  Ik heb bij een webshop een hondenkussen (donut)besteld , deze uit de verpakking gehaald, mijn Hond er 10 Sec in laten zitten maar kussen was veel te groot en zag er ook niet uit zoals op de foto’s het was meer een plaid als kussen was dus niet tevreden over het product ,contact met verkoper over gehad die zei het moet 24 uur uit de verpakking zijn om vorm te krijgen maar omdat hij te groot was meteen weer ingepakt en na 2 dagen retour gezonden , nu willen ze het product niet retour nemen omdat er wat hondenhaartjes in zitten en moet ik het als nog gewoon betalen .
wat zijn mijn rechten ?
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste M,   Bedankt voor jouw vraag. Het is natuurlijk erg vervelend om erachter te komen dat je een verkeerde maat hebt besteld en de nodige kosten moet maken om het te retourneren. Voor het bedrijf is het ook vervelend om een gebruikt product terug te ontvangen welke zij niet als nieuw meer kunnen aanbieden.   Wettelijk gezien mag een retour niet worden geweigerd indien er geen uitzonderingsregel op het herroepingsrecht van toepassing is. De webwinkel mag echter wel kosten in rekening brengen voor bijvoorbeeld het schoonmaken van de kussen en mocht of de waardevermindering van het product verrekenen met het terug te storten bedrag. Op deze pagina kun je hier meer over lezen.   Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijn weekend toe.