Instrument betaald maar teruggestuurd bij niet oke

DWQA QuestionsCategorie: AlgemeenInstrument betaald maar teruggestuurd bij niet oke
Theo van Ool asked 2 jaar ago
Beste, ik heb een waldhoorn gekocht bij Brassboulevard Hagenburg in Hagenburg Duitsland. Het duurde lang voordat hij hier was, maar toen hij eindelijk hier was beviel deze niet en heb ik hem verzekerd terug gezonden.  Op hun site stond dat ik binnen 14 dagen het recht had om zonder reden terug te sturen. Op 04-11-2021 hebben zij dit instrument terug ontvangen, kan ik zien bij de track en trace. Ik heb gemaild, via ebay kleinanzeigen berichtjes gestuurd, en vanmiddag opgebeld met de vraag wanneer ik mijn 1250 eu ga terug krijgen. Bij het telefoontje werd mij gevraagd na een uur terug te bellen, echter toen namen ze niet meer op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn geld nog terug ga krijgen. Dit bedrijf gaat de winkels sluiten en ik ben nu bang dat ze failliet zijn en mijn geld genomen hebben.
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Theo, Bedankt voor jouw vraag. Het moet wel erg vervelend zijn geweest om na een lange tijd gewacht te hebben een instrument te hebben gekregen waar je niet tevreden mee was. Ik hoop dat het bedrijf nog niet failliet is verklaard, want dan zou je je inderdaad moeten wenden tot de curator als een concurrente schuldeiser en achteraan de rij moeten sluiten.   Voordat er sprake is van een faillissement kun je je wenden tot de arrondissementsrechtbank Stadthagen om je geld terug te vorderen.   Ik hoop dat je je jouw geld spoedig zult ontvangen en wens je een fijn avond toe.