Klant meldt garantie maar stuurt product niet op

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsKlant meldt garantie maar stuurt product niet op
Mackan asked 2 jaar ago
Hallo, een relatie van ons meldt 2 dagen voor het verlopen van de garantietermijn een defect. Dit is inmiddels meerdere weken geleden en ondanks een herinnering niets meer gehoord. Binnen wat voor periode moet de klant het product insturen voor de garantie afhandeling?
Marc Staf answered 2 jaar ago

Dag Mackan,

Goed dat je deze vraag stelt, vreemd dat het zo lang duurt voordat het product teruggestuurd wordt.

Ik heb hier geen exacte termijn voor gevonden, maar een redelijke termijn lijkt me 14 dagen (net zoals dat voor het herroepingsrecht geldt).
Mocht de klant een goede reden hebben voor het zo laat terugsturen dan kun je uit coulance overwegen om het nog steeds aan te nemen.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. ^Marc

Mackan answered 2 jaar ago
Bedankt Marc, ik vind het persoonlijk ook vreemd. We zijn helemaal niet moeilijk met garantie, maar wilde wel graag weten waar je de lijn kan trekken als het lang op zich laat wachten.
Marc Staf answered 2 jaar ago

Begrijp ik, hopelijk stuurt de klant alsnog snel het product op. En als het echt te lang duurt, mag je dat ook aangeven en het weigeren. Moet je daarna wel weer het product terugsturen naar de klant.

Succes! ^Marc