Klant zegt artikel zit niet in de envelop, ik heb het wel verstuurd

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsKlant zegt artikel zit niet in de envelop, ik heb het wel verstuurd
Jacqueline asked 3 jaar ago
Ik heb een klant die zegt dat ze alleen een pen en flyertjes heeft ontvangen en niet de 4 artikeltjes die ze besteld heeft. (pen is een extraatje wat ik bij de bestelling doe).
Ik heb ze zelf ingepakt en weet zeker dat het erin zit. Ik heb ook bewijs want ik kan aan het gewicht wat Post.NL heeft gewogen van het brievenbuspakketje zien dat het erin gezeten moet hebben. Op mijn vraag of de envelop open is gemaakt zegt ze nee. Rara hoe kan het dan dat alleen de 4 artikeltjes uit de envelop zijn en de rest niet? Ze heeft gekozen voor achteraf betalen. Al mijn verdere vragen komt geen antwoord op. Alleen ik wil mijn artikelen ontvangen of ik ga niet betalen. Wat moet ik hiermee? Ik heb het gevoel dat ze ze wel heeft ontvangen. Ik heb Klarna gebeld maar die mogen helaas geen informatie geven ivm de AVG. Ik was benieuwd of er soms problemen met deze dame waren. Ben ik nu verplicht opnieuw te sturen?
caleni Staf answered 3 jaar ago
Goedemiddag Jacqueline,

Het is normaal gesproken aan jou om te bewijzen dat je de artikelen hebt geleverd waard de klant voor betaald heeft. Ik denk persoonlijk dat je genoeg bewijs hebt als het gewicht voor de 4 artikelen wordt opgeteld, maar dit is nooit zwart/wit. Dit is een redelijk grijs gebied. Wanneer zo iets voor de rechter komt, dan een rechter altijd anders beslissen op basis van beide kanten van het verhaal. Persoonlijk zou ik om verdere discussie, tijd/geld of negatieve verspreiding op internet te voorkomen, de klant het nogmaals versturen.
Jacqueline answered 3 jaar ago
Als ik iets fout doe of als er iets fout gaat, los ik het altijd netjes op. Wat mij gewoon irriteert is dat een klant door altijd maar opnieuw op te sturen of geld terug te geven als je eigenlijk bewijs hebt dat je het wel hebt gedaan, je de klant leert dat dreigen met een slechte review altijd winnen is. Je trekt als webshophouder 9 van de 10 keer aan het kortste eind.
caleni Staf answered 3 jaar ago
Hi Jacqeline,

Ik snap dat dit erg vervelend is, helaas is dit inderdaad vaak wel het geval, daar de consument online wettelijk gezien erg goed beschermd wordt.
Christian answered 3 jaar ago
Hallo Jacqeline, Wij maken dit ook regelmatig mee. Wij geven dan bij de klant aan wat het gewicht was voor versturen en het gewicht gewogen door PostNL. Laat de klant maar een foto sturen hoe zwaar het pakket is dat zij of hij heeft ontvangen. 90% van de tijd hoor je niets meer van de klant omdat de klant nu ook wel weet dat het niet klopt wat hij of zij zegt.