Ik heb ze zelf ingepakt en weet zeker dat het erin zit. Ik heb ook bewijs want ik kan aan het gewicht wat Post.NL heeft gewogen van het brievenbuspakketje zien dat het erin gezeten moet hebben.
Op mijn vraag of de envelop open is gemaakt zegt ze nee. Rara hoe kan het dan dat alleen de 4 artikeltjes uit de envelop zijn en de rest niet?
Ze heeft gekozen voor achteraf betalen.
Al mijn verdere vragen komt geen antwoord op. Alleen ik wil mijn artikelen ontvangen of ik ga niet betalen.
Wat moet ik hiermee? Ik heb het gevoel dat ze ze wel heeft ontvangen.
Ik heb Klarna gebeld maar die mogen helaas geen informatie geven ivm de AVG. Ik was benieuwd of er soms problemen met deze dame waren.
Ben ik nu verplicht opnieuw te sturen?
Het is normaal gesproken aan jou om te bewijzen dat je de artikelen hebt geleverd waard de klant voor betaald heeft. Ik denk persoonlijk dat je genoeg bewijs hebt als het gewicht voor de 4 artikelen wordt opgeteld, maar dit is nooit zwart/wit. Dit is een redelijk grijs gebied. Wanneer zo iets voor de rechter komt, dan een rechter altijd anders beslissen op basis van beide kanten van het verhaal. Persoonlijk zou ik om verdere discussie, tijd/geld of negatieve verspreiding op internet te voorkomen, de klant het nogmaals versturen.
Ik snap dat dit erg vervelend is, helaas is dit inderdaad vaak wel het geval, daar de consument online wettelijk gezien erg goed beschermd wordt.
Wij maken dit ook regelmatig mee. Wij geven dan bij de klant aan wat het gewicht was voor versturen en het gewicht gewogen door PostNL. Laat de klant maar een foto sturen hoe zwaar het pakket is dat zij of hij heeft ontvangen. 90% van de tijd hoor je niets meer van de klant omdat de klant nu ook wel weet dat het niet klopt wat hij of zij zegt.