Koop op afstand in een fysieke winkel waar product niet aanwezig was?

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsKoop op afstand in een fysieke winkel waar product niet aanwezig was?
Joeri asked 3 jaar ago
Goedendag, Ik heb recent bij een fysieke keukenwinkel een extra paar kastjes gekocht en wat nieuwe keukenapparatuur (vaatwasser en oven combi)  Nou was de apparatuur die ik kocht niet in de winkel aanwezig voor inspectie. Enkel verkoop praatje en plaatje in een folder. Geld hier dan ook een herroepingsrecht? Dit betreft toch ook een koop op afstand? Het gaat mij dus alleen om het retourneren van de apparatuur welke niet aan de verwachting voldoet, de kastjes zijn prima en waren wel in de winkel aanwezig.   Met vriendelijke groet, Joeri
Nizella Nukic Staf answered 3 jaar ago
Hallo Joeri, goed dat je hiernaar informeert. Vervelend dat jouw bestelde producten niet aan de verwachtingen voldoen. In alle gevallen geldt het herroepingsrecht voor consumenten, zowel in fysieke winkels als webwinkels. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de winkel en aan te geven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Ik ga er vanuit dat jullie er samen uitkomen. Succes! Ik wens je een hele mooie dag toe. Groeten Nizella