koptelefoon retour sturen na 2x defect

DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpkoptelefoon retour sturen na 2x defect
R. Singh asked 2 jaar ago
Stel een klant koopt in mei 2020 een koptelefoon. Deze gaat 3 maanden later aan 1 kant kapot. Klant krijgt een nieuwe toegestuurd, maar deze gaat een jaar later ook kapot. Mag de klant dan zijn aankoopbedrag terug te vragen?
Connor Rakers Staf answered 2 jaar ago
Hallo R. Singh, Bedankt voor je vraag! Dat ligt er aan hoe lang de garantie van het product is. Stel dat in dit geval de eerste koptelefoon een garantie draagt van twee jaar, dan hoort de klant nog steeds een nieuwe koptelefoon te krijgen, aangezien hij nog steeds een kapotte koptelefoon heeft binnen de garantietermijn. Stel daarentegen dat de eerste koptelefoon na anderhalf jaar kapot gaat, en de tweede pas een jaar later, dan heeft de klant geen recht op weer een nieuwe koptelefoon. Het garantierecht is namelijk na twee jaar verstreken, en deze wordt niet verlengd doordat er een vervangend product is geleverd. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog verdere vragen zijn dan help ik je natuurlijk graag verder!