Laadsnelheid website (mobiele versie)

DWQA QuestionsCategorie: TechniekLaadsnelheid website (mobiele versie)
Koen Jans asked 4 jaar ago
Beste, De laadsnelheid van mijn webshop is erg langzaam geworden. Nu heb ik een derde partij hiernaar laten kijken om deze te optimaliseren. Nu wordt mij verteld dat de applicatie van Webwinkelkeur voor een flinke vertraging zorgt. Nu is mijn vraag, zijn jullie hier bekend mee? En hebben jullie hier een oplossing voor? In mijn ogen is jullie applicatie/afbeeldingen/tools noodzakelijk om op mijn webshop te hanteren. Graag hoor ik van jullie, Vriendelijke groet
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Beste Koen, Een goede vraag die we vaker kijken. Eigenlijk is onze sidebar al geoptimaliseerd. We hebben deze bijvoorbeeld zo gebouwd dat deze pas laadt nadat de site geladen is (asynchroon laden) en ook zo opgebouwd dat het grootste deel van de code altijd gecached is. Het is bijvoorbeeld zo dat we juiste meerdere aanroepen hebben (in tegenstelling tot wat deze tools aanbevelen) om er voor te zorgen dat het grootste deel van onze sidebar code slechts eenmaal geladen hoeft te worden, zelfs al je meerdere webwinkels met een sidebar bezoekt. Met ons grote aantal leden is de kans immers groot dat je al eens eerder een WebwinkelKeur lid met sidebar hebt bezocht, in dat geval heb je de sidebar code al in je browser gecached. Zulke zaken zijn niet zichtbaar in optimalisatie tools. Helaas lijkt het hierdoor dat zulke optimalisaties je webwinkel vertragen, terwijl ze in de praktijk juist sneller zijn. Het advies van zulke tools moet je dus niet altijd blind volgen. Nu is het wel zo dat ook wij nog verbeterpunten hebben. Deze hebben we op onze todolijst staan en hopen we binnenkort uit te voeren. Ook zonder deze todo’s zorgt de sidebar niet voor een significante vertraging van je webwinkel. Natuurlijk mag je ons altijd mailen met specifieke adviezen van je webbouwer, dan kunnen we altijd kijken of we deze mee kunnen nemen in toekomstige optimalisaties. Ik hoop je daarmee wat gerustgesteld te hebben.