Macbook Pro gekocht via bol.com kan niet retour binnen de herroepingstijd

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsMacbook Pro gekocht via bol.com kan niet retour binnen de herroepingstijd
Jasper asked 4 jaar ago
Ik heb via bol.com een MacBook gekocht via een externe verkoper op bol.com. Ik heb een retour aangemeld binnen 14 dagen maar de laptop kon niet meer terug omdat hij uit de verpakking was gehaald.  De bol.com verkoper had daarvoor zijn eigen extra voorwaarden naast die van bol.com. Zie link: https://www.bol.com/nl/v/-/1254892/#conditions Mag dat? Ik heb dit al ingediend bij bol.com en zij geven als reactie dat de verkoper in zijn recht staat omdat dit in zijn voorwaarden staat.  Maar de vraag is nou juist of die voorwaarden die ze hebben ook mogen. Groet, Jasper
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Jasper, Bedankt voor jouw vraag. Op basis van wat ik op die pagina zie staan beoordeel ik dat deze toevoeging niet rechtsgeldig is. Je mag als webshop geen eigen bepalingen hanteren die het herroepingsrecht van de klant inperken. Dit zou dus in strijd zijn met de bepalingen uit het herroepingsrecht. Hierover kan je je ook altijd nog melden bij het ACM of de Consumentenbond.  Groet, Asoka
Jasper answered 4 jaar ago
Hoi Asoka, Bedankt voor je antwoord!  Ik ga er verder mee aan de slag. Groet, Jasper