Onrecht, in schoenenwinkel de Splenter te Sluis

DWQA QuestionsCategorie: JuridischOnrecht, in schoenenwinkel de Splenter te Sluis
Queeny asked 4 jaar ago
  Hoog Geachte, Heer/Mevr Vorig week zaterdag 3 oktober, zijn we een dagje wezen winkelen in het plaatsje Sluis. Dat is 2 uur rijden vanuit onze woonplaats Eindhoven. Een vriend van mij heeft daar schoenen gekocht bij een schoenenwinkel de Splinter, in de uitverkoop heeft hij daar mooie thimberlands kunnen kopen. Hij paste de schoen uit het rek en zei; doe die andere er maar bij, ik koop ze! Vandaag 10 oktober wilde hij deze aan doen. Netjes gekleed de deur uit, maar kwam er achter dat er 2 verschillende maten in de doos zaten. Hij heeft gelijk de winkel in Sluis gebeld, en de medewerkster vertelde dat dit een outlet winkel is. Dat gekochten schoenen niet meer terug gebracht mochten worden. Wat ik zelf raar vind? Ik koop zelf vaak kleding of dergelijke in outlet winkels.  Ik mag altijd ruilen! En als er echt iets afwijkends aan de hand is, schijven ze dat op het bonnetje er bij. Dan is dat altijd van te voren besproken onderbouwd en ondertekend. Nu voelt het als oplichting! We zijn verwezen om de eigenaar te bellen. Schoenenwinkel de Splenter te Terneuzen. Deze vertelde hem, geen enkele rechten hebben tot een compromis. En dat hij voortaan zelf maar moesten opletten wat je koopt. Hij gaf ook aan dat zijn collega altijd handelt en toelichting geeft, aan en over de schoenen die zij verkoopt. Dat hij niet twijfelt over haar vakbekwaamheid in het filiaal te Sluis. Wij waren met 5 man daar, en niemand van ons heeft haar een toelichting horen geven over deze schoenen. Het advies die hij van de eigennaar kreeg, dan koop je maar een zooltje voor in die schoen. Hierbij werd het gesprek beëindigd met een machteloos gevoel. wij weten in deze kwestie als consument, niet wat onse rechten zijn. En of dit zomaar kan? teslote voelt dit toch als een soort misleiding. ik hoop dat u mij kunt helpen, hoe we dit mogenlijk veder kunnen aanpakken. Met vriendelijke groet Queeny ridder
Daniel La Porta answered 4 jaar ago
Beste Queeny,  Dank voor je uitgebreide verhaal uitleg maar helaas voor jou heb ik er een kort antwoord op. Wij kunnen je met dit soort zaken slecht adviseren omdat dit geen online aanschaf is geweest. De regels binnen een fysieke winkel zijn nu eenmaal anders dan wanneer je in een webwinkel zaken koopt. In dit geval ben je dus afhankelijk van de regels en de coulance van de winkel zelf. Als zij vervolgens besluiten dat jij voortaan op 1 been door het leven moet dan is dat aan hen helaas. :flushed:  Je kunt ze uiteraard nog wel aanspreken op een stukje klantenservice, dat het niet netjes is dat er twee verschillende maten inzitten maar voor de rest zou ik zo 123 niets kunnen verzinnen helaas.   Succes! Groet ^Daniek