Optie om te vousvoyeren

DWQA QuestionsCategorie: Beslis meeOptie om te vousvoyeren
Ewoud asked 2 jaar ago
L.S., Ik zou graag een verbeterpunt willen aandragen m.b.t. tot de geautomatiseerde mails die vanuit WebwinkelKeur naar onze klanten worden gestuurd. Op onze webshop maken wij uitsluitend gebruik van u-vormen, we vousvoyeren dus .Wij zouden dan ook graag zien dat er een optie komt in de backoffice om de mails naar klanten ook op deze wijze te formuleren. Dit hoeft volgens mij niet zo lastig te zijn, alleen overal 'je' in 'u' veranderen als de optie aanstaat. Dit zou dan zijn voor de uitnodiging tot review, maar ook in de reviewomgeving zelf. Bijvoorbeeld: 'Wat is uw emailadres' i.p.v. 'wat is je emailadres'. Mocht ik de mogelijkheid gemist hebben dan hoor ik dit ook graag.
caleni Staf answered 2 jaar ago
Goedemiddag Ewoud, Goed dat je hier even naar informeert. Wij hebben binnen WebwinkelKeur gekozen voor een tone of voice, waarbij wij iedereen met 'je' aanspreken, om de afstand tussen klant en bedrijf wat minder groot en meer benaderbaar te maken. Dit hebben wij ook doorgevoerd naar onze uitnodigingen en alle voorbeeldteksten en blogposts. Ik kan mij voorstellen dat sommige bedrijven toch liever klanten met 'u' aanspreken. Ik zal je feedback daarom toevoegen aan onze ideeënbox, wellicht een optie voor in de toekomst, maar voor nu hebben wij specifiek om te tutoyeren.
Ewoud answered 2 jaar ago
Goedemiddag Caleni, Duidelijk antwoord. Hoop dat dit een optie zal worden in de (nabije) toekomst. Zo kan ieder bedrijf zelf kiezen hoe ze hun klanten benaderen. Lijkt mij een nuttige toevoeging. Groet Ewoud