Retour autostoel

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsRetour autostoel
Rachel asked 2 jaar ago
Hoe zit het met het herroepingsrecht van een kinder autostoel? Volgens de webshop Van Asten Baby Super Store mag ik deze niet retourneren doordat ik deze 1 keer heb gebruikt om te testen in de auto. Deze bevalt niet vanwege dat kindje te lang is en geen ruimte heeft. Maar mag niet terug doordat dit op hun website ook staat (achteraf gezien). Dit is een internetaankoop geweest doordat de winkels (corona) dicht waren. Binnen 14 dagen retour aangevraagd.

Alvast bedankt!   mvg, Rachel
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Rachel,   Bedankt voor jouw vraag. Jammer dat de webwinkel jouw retour niet heeft geaccepteerd. Bij een koop op afstand heb je het recht om de koop binnen 14 dagen na ontvangst te ontbinden. Je hoeft hier geen reden voor aan te geven. Het retour mag alleen worden geweigerd door een beroep te doen op de uitzonderingen van het herroepingsrecht welke je kunt vinden in artikel 6:230p BW. Op deze pagina kun je hier meer over lezen.   De winkel kan echter wel eventueel waardevermindering door onzorgvuldig gebruik verrekenen met het terug te storten bedrag.   Ik hoop dat je hier verder mee komt en gauw een geschikte kinder autostoel kunt vinden.
Rachel answered 2 jaar ago
Hartstikke bedankt voor uw antwoord! Is de webwinkel ook verplicht om een retour in geld te doen? Of mogen zij beslissen om dit alleen in de vorm van een cadeaubon te doen (het aankoopbedrag)?   Nogmaals bedankt!   Mvg, Rachel
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Graag gedaan Rachel!   Volgens artikel 6:230r lid 2 BW moet hetzelfde betaalmiddel worden gebruikt voor de terugbetaling. De webwinkel mag je wel een voorstel doen, maar je zolang jij niet uitdrukkelijk hebt ingestemd op een andere manier van betaling hoor je het bedrag op via dezelfde weg terug te krijgen. Als je met een cadeaubon hebt betaald kun je een cadeaubon terug verwachten.   Ik wens je een zonnige dag toe :)