Retour klant

Stefan Bezuijen asked 3 jaar ago
Dag, Een klant heeft een retour gestuurd, waarvan ik zeg dat deze niet geretourneerd kan worden. Tenslotte al gebruikt, en niet meer te verkopen. Is niet conform de regel ''beoordelen in de winkel'' gebruikt. Het is een soort van sticker voor op de motor, deze is er door hem opgeplakt en daar zat lucht onder. Nu is hij niet tevreden, heeft het eraf gehaald en op een stuk kantoor geplakt en naar ons opgestuurd. Ik heb hem al verteld dat wij de retour niet accepteren, toch stuurt hij het op en is er van overtuigd dat hij in zn recht staat. Zal het mondeling verder toelichten. Ik hoor graag even van jullie.   Stefan
Ismail Akhan Staf answered 3 jaar ago
Beste Stefan, Vervelend dat je een product terugkrijgt welke niet meer kan worden doorverkocht. Op zich mag je geen retourzendingen weigeren, maar wel waardevermindering naar redelijkheid. In dit geval lijkt het product niet meer te kunnen worden hergebruikt omdat het op een stuk karton is geplakt. Daarom zou een waardevermindering van 100% redelijk lijken, maar niet klantvriendelijk. In het kader van klantvriendelijkheid zou je een coulanter aanpak kunnen overwegen. Dit hangt natuurlijk ook af van de houding van de klant.